Page 194 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN 12
P. 194

Salına Salına Suya Gidersin
                        Segâh Saz Eseri Özlem

                          Araba Taş Koydum

                         Ay Gız Adın Amandır
                    Dönülmez Akşamın Ufkundayız

                         Sabâ Mevlana Peşrevi

                               DrJivago

                             Johny Guitar
                              Santa Lucia

                            Papatya Gibisin

                   Bu Sabah Yağmur Var İstanbul’ da







              Okuma Parçası

                Aşağıda  Münir  Nurettin  Selçuk’un  (Görsel  6.1.)  yaşam  öyküsünü  konu  alan  bir  metin
             verilmiştir. Metni okuyunuz ve sanatçının Türk müziğine verdiği önemi “sorumluluk ve saygı
             değerleri” bağlamında yorumlayınız.




                MÜNİR NURETTİN SELÇUK (1900-1981)
                İstanbul’un  Sarıyer  semtinde  doğmuştur.  Kü-
              çük yaşta sesinin güzelliği ve musiki kabiliyeti ile
              dikkat çekmiş, 1915 yılında Dârülfeyz-iMusiki Ce-
              miyetine girmiştir. Daha sonra Dârülelhana devam
              etmiş, burada Zekâîzâde Hafız Ahmed Efendi’den
              (Irsoy)  ders  almıştır.  Riyâset-i  Cumhur  İncesaz
              Heyeti’ne dâhil olmuştur. Edhem Nuri Bey, Bes-
              tenigâr Ziya Bey ve Kaşıyarık Hüsameddin Efen-
              di istifade ettiği başlıca musiki üstatlarıdır. Münir
              Bey, İstanbul Konservatuarı İcra Heyeti Şefliği ve
              İstanbul  Radyosu  Musiki  Müşavirliği  görevlerin-  Görsel 6.1: Münir Nurettin Selçuk
              de bulunmuş, yurtiçi ve yurtdışında birçok konser
              vermiş, 400 kadar plak doldurmuş, pek çok beste
              yapmıştır. 20. yüzyılın en önemli ses icracılarındandır. Klasik icra üslubunu geliştirerek kendi ça-
              ğına uyarlamış, kendinden sonraki icracılarda derin bir izler bırakmıştır. Bestekârlığı da ses icra-
              cılığını takip eden mühim bir vasfıdır. Şarkı besteciliğinde kendine mahsus bir üslup yaratmıştır.
              Dönülmez Akşamın Ufkundayız, Aziz İstanbul, Kalamış gibi şarkıları bugün de yaygın biçimde
              icra edilmektedir.
                https://mk.gov.tr/GalleryFiles/1107/saz_ve_s%C3%B6z-70673588-9857-41be-9e2a-806146706050.pdf-
                                                                                 sitesinde sy 66’dan alınmıştır.




              192  6. ÜNİTE
   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199