Page 194 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN 12
P. 194
Salına Salına Suya Gidersin
Segâh Saz Eseri Özlem
Araba Taş Koydum
Ay Gız Adın Amandır
Dönülmez Akşamın Ufkundayız
Sabâ Mevlana Peşrevi
DrJivago
Johny Guitar
Santa Lucia
Papatya Gibisin
Bu Sabah Yağmur Var İstanbul’ da
Okuma Parçası
Aşağıda Münir Nurettin Selçuk’un (Görsel 6.1.) yaşam öyküsünü konu alan bir metin
verilmiştir. Metni okuyunuz ve sanatçının Türk müziğine verdiği önemi “sorumluluk ve saygı
değerleri” bağlamında yorumlayınız.
MÜNİR NURETTİN SELÇUK (1900-1981)
İstanbul’un Sarıyer semtinde doğmuştur. Kü-
çük yaşta sesinin güzelliği ve musiki kabiliyeti ile
dikkat çekmiş, 1915 yılında Dârülfeyz-iMusiki Ce-
miyetine girmiştir. Daha sonra Dârülelhana devam
etmiş, burada Zekâîzâde Hafız Ahmed Efendi’den
(Irsoy) ders almıştır. Riyâset-i Cumhur İncesaz
Heyeti’ne dâhil olmuştur. Edhem Nuri Bey, Bes-
tenigâr Ziya Bey ve Kaşıyarık Hüsameddin Efen-
di istifade ettiği başlıca musiki üstatlarıdır. Münir
Bey, İstanbul Konservatuarı İcra Heyeti Şefliği ve
İstanbul Radyosu Musiki Müşavirliği görevlerin- Görsel 6.1: Münir Nurettin Selçuk
de bulunmuş, yurtiçi ve yurtdışında birçok konser
vermiş, 400 kadar plak doldurmuş, pek çok beste
yapmıştır. 20. yüzyılın en önemli ses icracılarındandır. Klasik icra üslubunu geliştirerek kendi ça-
ğına uyarlamış, kendinden sonraki icracılarda derin bir izler bırakmıştır. Bestekârlığı da ses icra-
cılığını takip eden mühim bir vasfıdır. Şarkı besteciliğinde kendine mahsus bir üslup yaratmıştır.
Dönülmez Akşamın Ufkundayız, Aziz İstanbul, Kalamış gibi şarkıları bugün de yaygın biçimde
icra edilmektedir.
https://mk.gov.tr/GalleryFiles/1107/saz_ve_s%C3%B6z-70673588-9857-41be-9e2a-806146706050.pdf-
sitesinde sy 66’dan alınmıştır.
192 6. ÜNİTE

