Page 131 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMANE 12
P. 131
SÖZLÜK
eviç : Türk Müziği’nde kullanılan birleşik makamdır. Aynı zamanda tiz sekizlideki fa diyez sesi.
hüzzam: Türk Müziği’nde birleşik makam. Neva (re) perdesine göçürülmüş hümayun makamına, hüz-
zam dörtlüsü ya da beşlisi eklenerek oluşturulmuştur.
karcığar: Türk Müziği’nde makam. Uşşak dörtlüsünün tiz tarafına hicaz beşlisinin eklenmesiyle oluşur.
saba : Türk Müziği’nde birleşik makam. Çargâh perdesindeki zengüle dizisine saba dörtlüsünün ek-
lenmesiyle oluşur.
segâh : Türk Müziği’nde makam. Segah beşlisinin tiz tarafına bir hicaz dörtlüsünün eklenmesiyle olu-
şur.
KAYNAKÇA
• AKAN, N. (2015). VIII- XIII. Yüzyıllar Arası İslam Felsefesi’nde Müziğe Genel Bakış: El-Kindi, Farabi, İbn
Sina kalemişi, 3 (6), s.91-101.
• ARIKOĞLU, E. (2016). Kültürel Miras Olarak Tuva Müziği.
• DEMİRSİPAHİ, C.(1975). Türk Halk Oyunları. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları-Folklor Dizisi-2. Anka-
ra:Türk Tarih Kurumu Basımevi.
• GAZİMİHAL, Mahmut R. (1961). Musıki Sözlüğü. İstanbul: Millî Eğitim Basımevi.
• OR, H. (1997). Sadi Yaver Ataman ve müzik yaşamı (halk müziğimize katkıları). Ege Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü Temel Bilimler Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi
• ÖZÇELİK HERDEM, D. (2016). Opinion by Staff Violin the Motivation of Students the Education of
Approach for Improvement Evaluation. Journal of Strategic Research in Social Science, 2016, 2 (4),
67-82.
• SÖZER, V. (1996). Müzik Ansiklopedik Sözlük. İstanbul: Remzi Kitabevi.
• T.C Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü. (2018). Güzel Sanatlar Lisesi Çalgı Eğitimi
Kemane Dersi Öğretim Programı.
• TOPALAK, Ş. (2013). Güzel Sanatlar Lisesi Çalgı Eğitimi/Öğretiminde Karşılaşılan Sorunların İncelen-
mesi.
• TRT Türk Halk Müziği Repertuvarı.
Kaynakça APA formatına göre düzenlenmiştir.
130