Page 101 - ÇALGI EĞİTİMİ KONTRBAS 12
P. 101
4.2. I. POZİSYON VE PUS POZİSYONU ARASI GEÇİŞLİ GAM-ARPEJ
ÇALIŞMALARI
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
• 1. ünitede pus pozisyonunu kullanmadan, 3. ünitede ise sadece pus pozisyonunda kalarak
çalmış olduğunuz si bemol majör gamı 1. pozisyondan başlayarak ve pus pozisyonunu kulla-
narak çalınız.
4.2.1. Si Bemol Majör Gam, Arpej ve Aralık Çalışmaları
1. ETKİNLİK
• Si bemol majör gamı çalarken pus pozisyonuna geçişte sol elinizi ve parmaklarınızı doğru yerleş-
tirmeye özen gösteriniz.
• Gam üzerinde yapacağınız değişik tekniklerdeki yay çalışmalarında metronom kullanmayı ihmal
etmeyiniz.
Si Bemol Majör Gam
“Si Bemol Majör Gam, Arpej ve Aralık Çalışmaları” konusunda 14 ile 16. sayfalar arasında yer alan
yay tekniği çalışmalarını Si Bemol Majör Gam üzerinde uygulayınız.
2. ETKİNLİK
• Si bemol majör tonunda düzenlenmiş arpej alıştırmasını, verilen parmak numaralarına ve pozis-
yon geçişlerine dikkat ederek çalınız.
a)
99

