Page 101 - ÇALGI EĞİTİMİ KONTRBAS 12
P. 101

4.2. I. POZİSYON VE PUS POZİSYONU ARASI GEÇİŞLİ GAM-ARPEJ
                     ÇALIŞMALARI




                        HAZIRLIK ÇALIŞMASI


              • 1. ünitede pus pozisyonunu kullanmadan, 3. ünitede ise sadece pus pozisyonunda kalarak
                   çalmış olduğunuz si bemol majör gamı 1. pozisyondan başlayarak ve pus pozisyonunu kulla-
                   narak çalınız.


                 4.2.1. Si Bemol Majör Gam, Arpej ve Aralık Çalışmaları




                       1. ETKİNLİK


             • Si bemol majör gamı çalarken pus pozisyonuna geçişte sol elinizi ve parmaklarınızı doğru yerleş-
                 tirmeye özen gösteriniz.
             • Gam üzerinde yapacağınız değişik tekniklerdeki yay çalışmalarında metronom kullanmayı ihmal
                 etmeyiniz.

                                                  Si Bemol Majör Gam
















             “Si Bemol Majör Gam, Arpej ve Aralık Çalışmaları” konusunda 14 ile 16. sayfalar arasında yer alan
             yay tekniği çalışmalarını Si Bemol Majör Gam üzerinde uygulayınız.




                       2. ETKİNLİK


             • Si bemol majör tonunda düzenlenmiş arpej alıştırmasını, verilen parmak numaralarına ve pozis-
             yon geçişlerine dikkat ederek çalınız.




         a)














                                                                                                              99
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106