Page 81 - SEÇMELİ PİYANO 12
P. 81
SEÇMELİ PİYANO 12
2.1.10. BAROK DÖNEM ESERLERİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ
BAROK DÖNEM
Müzik tarihinde Barok Dönem, 1600- 1750 yılları arasında kalan ve İtalya’da ilk opera denemeleriyle
başlayıp J.S. Bach’ın ölümüyle biten zaman dilimidir. Portekizcede “barocco” kelimesinden türetilen barok
kelimesi düzgün olmayan inci anlamına gelmektedir.
Soylu kesimin beğenisini yansıtan bu çağ, Rönesans sanatına tepki olarak doğmuştur. Sanatta us-
talığın önem kazandığı bir dönemdir. Tüm sanat dallarında olduğu gibi müzikte de ayrıntılı, görkemli ve
ağırbaşlı bir üslubu ifade eder.
Barok Dönem müziğinin özelliklerini ana hatlarıyla aktarmak için şunlar söylenebilir:
a) Birden fazla ses, armoni hatta melodi aynı anda çalınır; bu da yoğun bir müziğin ortaya çıkmasına
neden olur.
b) Klavsen yoğun kullanılır.
c) Sürekli bas eşliği kullanılır.
ç) Çoksesliliğe dönük yeni yaklaşımlar başlar.
d) Füg formu sık kullanılır.
e) Majör ve minör diziler ortaya çıkmaya başlar.
f ) Müzikte sesler ilk kez farklı çalgılara ayrılır. Bununla ilişkili olarak orkestrasyon gelişmeye başlar.
g) Özellikle orkestrada çalgıların birçoğu bugünkü bilinen yerlerini alır.
2.1.11. BAROK DÖNEM ESER ÇALIŞMALARI
MENUET
Johann Sebastian Bach
(Yohan Sebastiyan Bah)
Allegretto (1685-1750)
4
1
5
5
2
3
# 3 1 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
{ ?# 3 f ˙ œ œ œ œ œ œ œ œ
4 œ
&
.
.
4
1 œ œ œ ˙ œ œ œ
2 2
5 4 5 4
.
.
.
1
# œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙™
1
3
2
4
{ ?# œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
&
œ
4
3 œ œ œ œ 2 1 4
4
3
# 1 œ œ œ œ œ œ œ œ 80 œ œ œ œ œ œ œ œ œ
{ ?# ˙ œ œ œ œ œ œ œ œ
& œ
.
.
2 œ œ œ ˙ 2 œ œ œ
5 4 5 4 3 5
# œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ 3 œ 3 œ œ œ ˙ 3 ™ ™ ™
5
2
5
1
œ
{ ?# œ œ œ œ œ œ œ œ ™ ™
&
.
.
œ
5
5
4 2 œ œ 3 œ
4
3 3 2
3
# ™ ™ œ 3 œ œ œ œ œ œ 3 œ œ œ œ œ œ 4 œ œ œ œ œ
3
1
.
3
2
{ ?# ™ ™ œ œ # œ . œ œ œ œ # œ œ œ œ
&
mf
1 2 4 œ 1 œ œ 5 3 1 5 œ 4 2 1 2 4
2
5