Page 83 - SEÇMELİ PİYANO 12
P. 83
œ
.
3
.
3
.
œ
œ
4
{
.
.
.
œ
œ
œ
œ
˙™
œ
œ
?#
œ
œ
.
5
4
œ œ
#
4
œ
œ
{ 2 & # 3 œ œ œ 2 œ œ œ œ œ œ œ œ œ 1 œ œ 2 4 œ œ 3 2 œ œ œ 4 1 œ œ œ # œ œ 2 œ œ 3 2 œ n œ 2 œ œ
&
œ
œ
œ
?#
œ
œ
œ
œ
SEÇMELİ PİYANO 12
2
4
4
5 2 1 œ 2 1 œ œ œ 1 œ œ
5
4
# œ 4 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙™
3
5
{ ?# œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
&
.
.
3 5 1 4
# 1 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
{ ?# f ˙ œ œ
& œ
.
.
œ
œ
œ
œ
œ
œ
œ
œ
œ
˙
œ
œ
3 œ
2 2 5
5 4 5 4
5
# œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ 1 2 œ 3 œ œ 1 œ ˙ ™ ™ ™
5
œ
{ ?# œ œ œ œ œ œ œ rall. œ ™ ™
&
.
.
4 œ 2 œ 3 œ 2 1 2 œ
5
5
4
Menuet; kökleri Rönesans dönemine uzanan, orta hızda, üç zamanlı bir Fransız saray dansıdır.
1650 ile 1800 yılları arasında çok yaygındı. Barok Dönemde süit formunun bölümlerinden biri olarak
değer bulduktan sonra 18. yüzyılın ikinci yarısında; Stamitz (Ştamitz), Haydın (Haydın) ve Mozart’ın
(Mozart) klasik senfonilerinde bir bölüm olarak yer almış, 19. yüzyılda ise bestelenmiştir.
Menuet, süitin diğer parçaları gibi orkestra tarafından seslendirilen bir saray dansı olarak iki
bölmeli biçimdeydi. Barok Dönemde bu yapısını korumuştur. Klasik Döneme girerken sonat formunun
etkisiyle üç bölmeli yazılmıştır.
Form ile ilgili bu değişikliklerin ötesinde, Haydn ve Mozart’ın elinde Menuet; her şeyden önce
saraylarda uygulanmayacak kadar hızlı bir dansa dönüşmüştü. Beethoven ise geliştirmek istediği
klasik form kavrayışı kapsamında bir saray dansına yer vermek istememiş, onun yerine bölüm olarak
Scherzo’yu (Şerzo) kullanmıştır.
Ahmet Say, Müzik Sözlüğü kitabı, s. 342’den özet yapılmıştır.
82