Page 52 - ÇALGI EĞİTİMİ | TAR 12
P. 52
1. ÜNITE
ÖLÇME VE DEĞERLENDIRME
A) Aşağıdaki cümlelerin başında bulunan yay ayraçların içine cümle doğru ise D, yanlış
ise Y yazınız.
1. ( ) Segâh makamının karar perdesi (mayesi) “mi” perdesidir.
2. ( ) Segâh makamının donanımına “fa” yazılır.
3. ( ) Segâh makamı tetrakordların zincirli (kavuşuk) birleşmesinden meydana gelir.
4. ( ) Segâh makamının esas tonu “si” perdesidir.
5. ( ) Azeri segâh makamı Türk müziği segâh makamı ile aynıdır.
Kontrol Listesi
Yönerge: Bu faaliyet kapsamında aşağıda listelenen davranışlardan kazandığınız beceriler için
EVET, kazanmadığımız beceriler için HAYIR kutucuğuna (X) işareti koyarak kendinizi değerlen-
diriniz.
Değerlendirme Ölçütleri EVET HAYIR
1 Eseri melodik ve ritmik hata olmadan seslendirir.
2 Doğru mızrap vuruş ve tekniğini kullanır.
3 Arızalı seslerde doğru parmak kullanır.
4 Eseri notasyonuna uygun olarak icra eder.
5 Eserin notasyonundaki nüansları hissettirir.
Doğaçlama olarak çalınacak ezgilerle segâh makamında mu-
6
gam (açış) yapar.
Değerlendirme
Değerlendirme sonunda HAYIR şeklindeki cevaplarınızı bir kez daha gözden geçiriniz. Ken-
dinizi yeterli görmüyorsanız öğrenme faaliyetini tekrar ediniz. Bütün cevaplarınız EVET ise
bir sonraki öğrenme faaliyetine geçiniz.
50