Page 52 - ÇALGI EĞİTİMİ | TAR 12
P. 52

1. ÜNITE




                                    ÖLÇME VE DEĞERLENDIRME





               A)   Aşağıdaki cümlelerin başında bulunan yay ayraçların içine cümle doğru ise D, yanlış

                      ise Y yazınız.

                     1.   (    ) Segâh makamının karar perdesi (mayesi) “mi” perdesidir.

                     2.   (    ) Segâh makamının donanımına “fa” yazılır.

                     3.   (    ) Segâh makamı tetrakordların zincirli (kavuşuk) birleşmesinden meydana gelir.

                     4.   (    ) Segâh makamının esas tonu  “si” perdesidir.

                     5.   (    ) Azeri segâh makamı Türk müziği segâh makamı ile aynıdır.




               Kontrol Listesi

               Yönerge: Bu faaliyet kapsamında aşağıda listelenen davranışlardan kazandığınız beceriler için

               EVET, kazanmadığımız beceriler için HAYIR kutucuğuna (X) işareti koyarak kendinizi değerlen-

               diriniz.




                        Değerlendirme Ölçütleri                                          EVET      HAYIR


                   1    Eseri melodik ve ritmik hata olmadan seslendirir.


                   2    Doğru mızrap vuruş ve tekniğini kullanır.


                   3    Arızalı seslerde doğru parmak kullanır.

                   4    Eseri notasyonuna uygun olarak icra eder.


                   5    Eserin notasyonundaki nüansları hissettirir.

                        Doğaçlama olarak çalınacak ezgilerle segâh  makamında mu-
                   6
                        gam (açış) yapar.

                 Değerlendirme
                 Değerlendirme sonunda HAYIR şeklindeki cevaplarınızı bir kez daha gözden geçiriniz. Ken-
                 dinizi yeterli görmüyorsanız öğrenme faaliyetini tekrar ediniz. Bütün cevaplarınız EVET ise
                 bir sonraki öğrenme faaliyetine geçiniz.











    50
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57