Page 129 - THM TEORİ VE UYGULAMASI 12
P. 129
Kontrol Listesi
Bu form, dinlediğiniz segâh makamını değerlendirmeniz amacıyla hazırlanmıştır. Her bir
ölçütü okuyarak Evet ya da Hayır seçeneklerine (x) işareti koyunuz.
ÖLÇÜTLER EVET HAYIR
Segâh makamındaki ezgileri, türküleri hatasız seslendirebiliyorum.
Türkü ve oyun havalarını seslendirirken segâh makamındaki eviç perde-
sini doğru seslendirebiliyorum.
Segâh makamındaki neva perdesi üzerinde uşşak makamı dizisini ses-
lendirebiliyorum.
Segâh makamındaki halk ezgilerini seyir özelliklerine göre seslendirebiliyorum.
Türk halk ezgilerinde segâh makamı özelliğini gösteren çalgısal örnek-
leri doğru bir şekilde seslendirebiliyorum.
Dinlediğim bir türkünün segâh makamı olduğunu anlayabiliyorum.
ÖĞRENCİ GÖRÜŞÜ
1. Bu çalışmada neler öğrendim?
2. Bu çalışmanın hangi bölümlerinde zorlandım?
Not: Değerlendirme sonunda “Hayır” şeklindeki cevaplarınızı bir kez daha gözden geçiriniz.
Kendinizi yeterli görmüyorsanız öğrenme faaliyetini tekrar ediniz. Bütün cevaplarınız “Evet” ise
bir sonraki üniteye geçebilirsiniz.
“Hedef olmayan gemiye hiçbir rüzgâr yardım edemez.”
Montaigne (Montein)
128