Page 200 - THM TEORİ VE UYGULAMASI 12
P. 200
7. Hüzzam makamı; Hüzzam beşlisinin üçüncü derecesi olan neva perdesine, hümayun makamı dizisi-
nin eklenmesiyle meydana gelmiştir. (Doğru/Yanlış)
……………………………………………………………………………………………………………………
8. “Ötme Bülbül Zeybeği” ve “Dün Gece Yâr Hanesinde” türküleri saba makamındadır. (Doğru/Yanlış)
……………………………………………………………………………………………………………………
9. Segâh makamında, Türk sanat müziğinde segâh, dik hisar ve eviç perdeleri yazılır. Halk ezgilerinde
bu makamdaki türküler, ezgiler notalanırken fa ve fa natürel kullanılmaktadır. (Doğru/Yanlış)
……………………………………………………………………………………………………………………
10. Segâh makamını oluşturan perdeler; la (dügâh), si (dik kürdi), do (nim segâh), re (neva), mi (hüseyni),
fa (dik acem), ince sol (nim şehnaz), ince la (muhayyer) perdeleridir. (Doğru/Yanlış)
……………………………………………………………………………………………………………………
C. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.
11. Saba makamının karar ve güçlü sesi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Do-sol
B) La-do
C) Do-fa
D) Sol-re
E) Mi-do
12. Aşağıdakilerden hangisi segâh makamının yeden sesidir?
A) La
B) Sol
C) La
D) Si
E) Mi
13. Hüzzam makamı seyri özelliği aşağıdakilerden hangisidir?
A) Çıkıcı
B) Çıkıcı-çıkıcı
C) Çıkıcı- inici
D) İnici- inici
E) İnici-çıkıcı
14. Karar sesi si olan ve donanımında mi , fa kullanılan makam, aşağıdakilerden hangisidir?
A) Uşşak makamı
B) Segâh makamı
C) Saba makamı
D) Hüzzam makamı
E) Hüseyni makamı
199