Page 90 - THM TEORİ VE UYGULAMASI 12
P. 90
Kontrol Listesi
Bu form, aşağıda yer alan türkülerin, karma onlu aksak semai ve lenk fahte usullerine
özgü düzümlerini değerlendirmeniz amacıyla hazırlanmıştır. Her bir ölçütü okuyarak Evet ya
da Hayır seçeneklerine (x) işareti koyunuz.
ÖLÇÜTLER EVET HAYIR
Öğrendiğim aksak semai usulünü doğru vurabiliyorum.
Öğrendiğim lenk fahte usulünü doğru vurabiliyorum.
Öğrendiğim “Yârim Senden Ayrılalı” türküsünü seslendirirken aksak
semai usulünü doğru vurabiliyorum.
Öğrendiğim “Gadir Mevlâ’m Senden” türküsünü seslendirirken lenk
fahte usulünü doğru vurabiliyorum.
Öğrendiğim “Çeper Çekdim Yol Açdım” türküsünü seslendirirken aksak
semai ve lenk fahte usullerindeki düzüm değişikliklerini doğru vurabi-
liyorum.
ÖĞRENCİ GÖRÜŞÜ
1. Bu çalışmada neler öğrendim?
2. Bu çalışmanın hangi bölümlerinde zorlandım?
Not: Değerlendirme sonunda “Hayır” şeklindeki cevaplarınızı bir kez daha gözden geçiriniz.
Kendinizi yeterli görmüyorsanız öğrenme faaliyetini tekrar ediniz. Bütün cevaplarınız “Evet” ise
bir sonraki üniteye geçebilirsiniz.
Cümleler doğrudur sen doğru isen,
Doğruluk bulunmaz sen eğri isen.
Yunus Emre
89