Page 16 - TÜRK SANAT MÜZİĞİ KORO (ORTAK-THM) 12
P. 16

1.2.   BİRLİKTE SÖYLEME EĞİTİMİBİRLİKTE SÖYLEME EĞİTİMİ




                      Hazırlık Çalışması


                    1. Çeşitli koro konser kayıtlarını izleyiniz.
                    2. Koro ve şef ilişkisi hakkında neler söyleyebilirsiniz?


                      Araştıralım


                    1. Türk sanat müziği koro konser kayıtlarını izleyiniz.
                    2. Doğru entonasyonla şarkı söyleme ve doğru ses üretmenin önemini araştırınız.




                      Etkinlik 1

                    Sınıfa getirilen konser kayıt örneklerini izleyiniz ve buna ait izlenimlerinizi paylaşınız.




                      Etkinlik 2

                    İzlediğiniz Türk sanat müziği korolarını, doğru ses üretimi ve uygun entonasyonla şarkı söyleme
             açılarından eleştiriniz.
                    Koro; grup psikolojisinin öne çıktığı, kolektif karakter taşıyan bir müzikal çalışma alanıdır. Ko-
            ronun hareket noktası, birlikte ve uyum içerisinde müzik yapmaktır. Her bir korist, grubun vazgeçilmez
            bir üyesidir ve üzerine düşen görevi tam bir sorumluluk duygusu ile yapmalıdır. Koro; üyeleri arasındaki
            iletişim, paylaşım, dayanışma, sorumluluk ve hoşgörü temelinde yükselmelidir.
                    Eserlerin seslendirilmesine geçmeden önce hazırlık çalışmalarının yapılması ve çalışmalar sıra-
            sında birtakım kurallara uyulması gerekmektedir. Bunlar hem koro disiplini hem de beklenen düzeyde bir
            müzikalite için büyük bir önem taşımaktadır.

               Her koro dersi ya da çalışmasından önce mutlaka vücut esnetme ve rahatlatma alıştırmaları yapılma-
               lıdır.

               Tüm çalışmalarda koristler, eser seslendirmeye uygun biçimde durmalı ve oturmalıdır.
               Ses bütünlüğünü sağlamak için ses ve nefes egzersizleri yapılmalıdır.
               Çalışılacak olan eserin notası incelenerek ölçü sayısı, hece bağları, nefes ve vurgu yerleri tespit edil-
               melidir.
               Seslendirilecek olan eserin sözleri önce resitativ olarak okunmalı, anlamı bilinmeyen sözcükler, de-
               yimler ve atasözlerinin anlamları araştırılmalı ve yanlış telaffuz edilen sözcüklerle ilgili ek çalışma
               yapılmalıdır.
               Eserin başka korolar tarafından nasıl yorumlandığının anlaşılması için çeşitli kayıtlar dinlenmeli ve
               izlenmelidir.
               Eserin estetik açıdan üstün bir seviyede ve anlamına uygun biçimde seslendirilmesi için konusunun ve
               hikayesinin araştırılması gerekir.

               Koro üyeleri parçayı seslendirirken birbirini duyarak ve dinleyerek söylemelidir.
               Koronun başarısı şefi ile kurduğu iletişimden geçecektir. Koristler, sürekli bir biçimde şefin tüm hare-
               ket, jest ve mimiklerini takip etmelidir.



 KORO SES EĞİTİMİ                                                                  KORO SES EĞİTİMİ    15
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21