Page 61 - TÜRK SANAT MÜZİĞİ KORO (ORTAK-THM) 12
P. 61
Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
‘‘Türk Sanat Müziği Makamlarında Eser Uygulamaları’’ ünitesini değerlendirmek için aşağıda
listelenen ölçütlerin öğrenci tarafından gerçekleştirilme düzeylerini, ifadenin karşısında bulunan yere
kontrol işareti ( ) koyarak belirleyiniz.
Öğrencinin Adı Soyadı :
Sınıfı :
Numarası :
DERECELER
ÖLÇÜTLER Çok İyi İyi Orta Geliştirilebilir Zayıf
5 4 3 2 1
Eseri seslendirmek için ha-
zırlık çalışmalarını yaptı.
1.
(Vücut esnetme, nefes ve
ses açma egzersizleri)
Şarkı söylemeye uygun
2.
biçimde durdu/oturdu.
Dinlediği ilahi veya ese-
rin makamını doğru tes-
3. pit etti.(çargâh, mahur,
acemaşiran, buselik,
kürdi, rast, uşşak, hüseyni)
Verilen eserin nefes yerle-
4.
rini tespit etti.
Verilen eserin solfejini
5.
doğru yaptı.
Verilen eserin sözlerini
6.
doğru okudu.
Verilen eseri nüanslarına
7. uygun ve temiz biçimde
seslendirdi.
ÖLÇEK PUANI
Tablo Puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan her bir kriter
için 5 puandır.
100’lük sisteme çevirmek için formül:(Tablo Puanı X 100) / Alınabilecek en yüksek toplam Puan = Puan
Değerlendirme: Bu ölçekten 100 üzerinden 70 aldıysanız bu öğrenme için başarınız yeterli düzeyde de-
mektir. 69 veya altı puan almışsanız konuyla ilgili önceki öğrenmeleri tekrar ediniz.
60 TÜRK SANAT MÜZİĞİ MAKAMLARINDA
ESER UYGULAMALARI