Page 149 - TÜRK SANAT MÜZİĞİ KORO 12
P. 149
3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları
‘‘Segâh, hüzzam, acem-kürdî, sabâ, muhayyer-kürdî, nikriz, neveser, eviç ve ferahnâk” makamlarında eser icra
çalışması yapınız. Yaptığınız çalışmalar aşağıdaki dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilecektir.
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
Öğrencinin
Adı ve Soyadı:
Sınıfı ve Numarası:
Yönerge: Uygulama ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “Ölçütler” sütununda listelenmiştir. Gözlediğiniz
ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu ilgili sütuna (X) işareti koyarak işaretleyiniz.
Puanlar
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
1 2 3 4 5
Eseri seslendirmek için gerekli olan hazırlık çalışmalarını yaptı.
1 (Vücut esnetme, nefes ve ses açma egzersizleri)
BAŞLANGIÇ 2 Şarkı söylemeye uygun biçimde durdu/oturdu.
Eseri sözleriyle seslendirmeden önce terennüm heceleriyle söyleyerek
3
hece bağı yaptı.
Güftedeki anlamı bilinmeyen kelimeleri belirledi, bu kelimelerin anlamla-
4
UYGULAMA 5 Seslendireceği eserdeki nefes yerlerini güftedeki anlam bütünlüğünü dü-
rını açıkladı.
şünerek belirledi.
Seslendireceği eserin güftesini ezberledi.
6
7 Eseri icra ederken şefin yönergelerini uyguladı.
SONUÇ 8 Eseri icra ederken nüanslara dikkat etti.
9 Eseri icra ederken koristler arasındaki uyuma dikkat etti.
TABLO PUANI
Ölçek puanını 100’lük sisteme dönüştürme:
* Bu ölçek 100 puan üzerinden değerlendirilir.
* Her bir ölçüt için alınabilecek en yüksek puan 5’tir. Tabloda toplam 9 ölçüt vardır. Dolayısı ile alınabilecek en yüksek
puan “9x5=45’’tir.
* Dereceli puanlama ölçeği tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi için:
Puan= [(Öğrencinin aldığı tablodaki puanların toplamı x 100) / Alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uygulanmalıdır.
DEĞERLENDİRME: 100 üzerinden 70 puan öğrenme için başarı yeterli düzeyde demektir. 69 veya altı puan için öğ-
renmeler tekrar edilmelidir.
Ölçme ve değerlendirme ek soruları için karekodu okutunuz.
Eser İcra ÇalişmalariEser İcra Çalışmaları Eser İcra Çalışmaları 147

