Page 149 - TÜRK SANAT MÜZİĞİ KORO 12
P. 149

3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları




              ‘‘Segâh, hüzzam, acem-kürdî, sabâ, muhayyer-kürdî, nikriz, neveser, eviç ve ferahnâk” makamlarında eser icra
                   çalışması yapınız. Yaptığınız çalışmalar aşağıdaki dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilecektir.


                                             DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI

              Öğrencinin
              Adı ve Soyadı:
              Sınıfı ve Numarası:


              Yönerge: Uygulama ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “Ölçütler” sütununda listelenmiştir. Gözlediğiniz
              ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu ilgili sütuna (X) işareti koyarak işaretleyiniz.

                                                                                              Puanlar
                                DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
                                                                                     1     2     3     4    5
                       Eseri seslendirmek için gerekli olan hazırlık çalışmalarını yaptı.
                   1   (Vücut esnetme, nefes ve ses açma egzersizleri)
               BAŞLANGIÇ  2  Şarkı söylemeye uygun biçimde durdu/oturdu.



                       Eseri  sözleriyle  seslendirmeden  önce  terennüm  heceleriyle  söyleyerek
                   3
                       hece bağı yaptı.
                       Güftedeki anlamı bilinmeyen kelimeleri belirledi, bu kelimelerin anlamla-
                   4
               UYGULAMA  5  Seslendireceği eserdeki nefes yerlerini güftedeki anlam bütünlüğünü dü-
                       rını açıkladı.
                       şünerek belirledi.

                       Seslendireceği eserin güftesini ezberledi.
                   6
                   7   Eseri icra ederken şefin yönergelerini uyguladı.
               SONUÇ  8  Eseri icra ederken nüanslara dikkat etti.



                   9   Eseri icra ederken koristler arasındaki uyuma dikkat etti.

                                                                     TABLO PUANI


             Ölçek puanını 100’lük sisteme dönüştürme:
             * Bu ölçek 100 puan üzerinden değerlendirilir.
             * Her bir ölçüt için alınabilecek en yüksek puan 5’tir. Tabloda toplam 9 ölçüt vardır. Dolayısı ile alınabilecek en yüksek
             puan “9x5=45’’tir.
             * Dereceli puanlama ölçeği tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi için:
             Puan= [(Öğrencinin aldığı tablodaki puanların toplamı x 100) / Alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uygulanmalıdır.

             DEĞERLENDİRME: 100 üzerinden 70 puan öğrenme için başarı yeterli düzeyde demektir. 69 veya altı puan için öğ-
             renmeler tekrar edilmelidir.







                                                      Ölçme ve değerlendirme ek soruları için karekodu okutunuz.



 Eser İcra ÇalişmalariEser İcra Çalışmaları                                              Eser İcra Çalışmaları  147
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154