Page 59 - TÜRK SANAT MÜZİĞİ KORO 12
P. 59
Ölçme ve Değerlendirme
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
Yönerge: ‘‘Türk Müziği Makamları Eser Uygulamaları’’ ünitesini değerlendirmek için aşağıda listelenen
ölçütlerin öğrenci tarafından gerçekleştirilme düzeylerini, ifadenin karşısında bulunan yere kontrol
işareti ( ) koyunuz.
Öğrencinin Adı Soyadı :
Sınıfı :
Numarası :
DERECELER
ÖLÇÜTLER Çok İyi İyi Orta Geliştirilebilir Zayıf
5 4 3 2 1
Eseri seslendirmek için ha-
zırlık çalışmalarını yaptı
1.
(vücut esnetme, nefes ve
ses açma egzersizleri).
Şarkı söylemeye uygun
2.
biçimde durdu/oturdu.
Dinlediği ilahi veya ese-
3. rin makamını doğru tes-
pit etti (saba, segâh,
kürdilihicazkâr, hüzzam).
Verilen eserin nefes yerle-
4.
rini tespit etti.
Verilen eserin solfejini
5.
doğru yaptı.
Verilen eserin sözlerini
6.
doğru okudu.
Verilen eseri nüanslarına
7. uygun ve temiz biçimde
seslendirdi.
ÖLÇEK PUANI
Tablo Puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir
kriter için 5 puandır. Formül: Puan=(Tablo puanı X 100)/ Alınabilecek en yüksek toplam puan.
Değerlendirme: Ölçekte, 100 üzerinden alınan 70 ve üzeri puan bu öğrenme için başarının yeterli dü-
zeyde olduğunu, 69 ve altında puan ilgili öğrenmelerin tekrar edilmesi gerektiğini ifade eder.
58 TÜRK MÜZİĞİ MAKAMLARI ESER UYGULAMALARI TÜRK MÜZİĞİ MAKAMLARI ESER UYGULAMALARI