Page 9 - TÜRK VE BATI MÜZİĞİ TARİHİ 12
P. 9
İÇİNDEKİLER
KİTABIN TANITIMI ______________________________________ 12
1. ÜNİTE: BATI MÜZİĞİ TARİHİNE GİRİŞ _____________________ 13
1.1. İlk Çağ’da Müzik Anlayışı ____________________________________________ 14
1.1.1. Müzik Sözcüğünün Kökeni ________________________________________ 14
1.1.2. Müziğin Doğuşu _________________________________________________ 15
1.1.3. İlk Çağ Uygarlıklarında Müziğin Toplumsal Hayattaki Yeri _________________ 15
1.1.4. İlkel Çalgılar _____________________________________________________ 16
1.2. Mezopotamya ve Mısır Uygarlıklarında Müzik _________________________ 18
1.2.1. Mezopotamya ve Mısır Uygarlıklarında Müzik Anlayışı ___________________ 18
1.2.2. Mezopotamya ve Mısır Uygarlıklarında Müzik Sanatının Sosyal ve Sanatsal
Hayattaki Yeri ___________________________________________________ 18
1.3. Antik Yunan Uygarlığında Müzik ve Felsefe ____________________________ 19
1.3.1. Antik Yunan Felsefesinin Müzik Alanına Etkileri _________________________ 19
1.3.2. Antik Yunan Uygarlığında Müzik Alanında Kaydedilen Gelişmeler __________ 19
1.3.3. Antik Yunan Müziğinde Çalgı ve Ses Sistemleri _________________________ 20
1.4. Roma Uygarlığında Müzik ___________________________________________ 22
1.4.1. Roma Uygarlığının Müzik Geleneği ve Özellikleri ________________________ 22
1.5. Eski Uygarlıklarda Müzik ___________________________________________ 22
1.5.1. Çin, Japon, Hint, Tibet ve Yahudi Uygarlıklarında Müzik Anlayışı ___________ 22
OKUMA METNİ ____________________________________________________________ 23
Ölçme ve Değerlendirme ___________________________________________________ 24
Gözlem Formu ____________________________________________________________ 26
2. ÜNİTE: ORTA ÇAĞ AVRUPASI’NDA MÜZİK ________________ 27
2.1. Erken Kilise Müziği _________________________________________________ 28
2.1.1. Kilise ve Müzik ___________________________________________________ 28
2.1.2. Kilisede İcra Edilen Müziklerin Kökeni ________________________________ 28
2.2. Nota Yazımının Ortaya Çıkışı _________________________________________ 29
2.2.1. Seslerin İsimlendirilmesinin Tarihsel Süreci ____________________________ 29
2.3. Orta Çağ’da Şarkı (Chant) Formu ve Türleri _____________________________ 30
2.3.1. Gregorius (Gregoryus) Ezgileri ______________________________________ 30
2.3.2. Gregorius Ezgilerinin Oluşumu ve Özellikleri __________________________ 30
2.3.3. Ambrossius (Ambırosyus) Ezgileri ___________________________________ 31
2.4. Orta Çağ’da Din Dışı (Seküler) Müzik __________________________________ 32
2.4.1. Din Dışı Müziğin Gelişimi __________________________________________ 32
2.5. Orta Çağ’da Çalgı ve Form ___________________________________________ 32
2.5.1. Orta Çağ Müziğinde Kullanılan Çalgı ve Formlar ________________________ 32
2.6. Orta Çağ’da Çok Seslilik _____________________________________________ 33
2.6.1. Orta Çağ’da Çok Sesli Müziği Hazırlayan Nedenler ______________________ 33
2.6.2. Orta Çağ Çok Sesli Formlarının Özellikleri _____________________________ 34
OKUMA METNİ ____________________________________________________________ 34
Ölçme ve Değerlendirme ___________________________________________________ 35
8