Page 119 - ÇALGI EĞİTİMİ | VİYOLA 12
P. 119
4.
Ünite
14. Etkinlik
DİZİ-MAKAMLAR VE İLGİLİ DAĞARCIK IV hazırlayınız.
Aşağıda verilen metni okuyunuz. Bu metin çerçevesinde Hasan Ferit Alnar’ın kendine ve Türk müziğine
karşı sorumluluğunu anlatan bir sunumu, akıllı tahta, tablet ve bilgisayar gibi teknolojik olanakları kullanarak
Görsel 4.4:
Ekslibris
Türk Beşlerini Tanıyalım
Hasan Ferit Alnar
11 Mart 1906’da İstanbul’da doğdu. Müziğe kanun çalarak başladı. Hüseyin Sadettin Arel ile armoni, Edgar
Manas ile kontrpuan ve füg çalıştı. Viyana’da Joseph Marx’ın kompozisyon öğrencisi oldu. Yurda döndükten
sonra sırasıyla, İstanbul Belediye Konservatuvarı, Şehir Tiyatrosu Orkestrası, Ankara Devlet Konservatuvarı,
Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası’nda öğretmenlik ve şeflik yaptı.
Türk halk müziği ve geleneksel müziğin özelliklerinden yararlanarak Prelüd ve İki Dans, Viyolonsel Konçer-
tosu, Goethe’nin Faust’u için sahne müziği, soprano ve orkestra için üç türkü ve film müzikleri yazdı.
Hasan Ferit Alnar; geleneksel Türk müziği malzemesinden yola çıkmış, bir veya birden çok makam kullan-
mış, taksimi andıran uzun geçişlere yer ayırmıştır. Kanun gibi geleneksel bir çalgı, ilk kez Alnar’ın konçertosu ile
yaylı çalgılar orkestrasında solist olarak yer almıştır.
(Cavidan Selanik’in “Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni” adlı kitabından düzenlenmiştir.)
118