Page 119 - ÇALGI EĞİTİMİ | VİYOLA 12
P. 119

4.
     Ünite
                                                                                            14. Etkinlik
        DİZİ-MAKAMLAR VE İLGİLİ DAĞARCIK IV  hazırlayınız.
                     Aşağıda verilen metni okuyunuz. Bu metin çerçevesinde Hasan Ferit Alnar’ın kendine ve Türk müziğine
                  karşı sorumluluğunu anlatan bir sunumu, akıllı tahta, tablet ve bilgisayar gibi teknolojik olanakları kullanarak













































                     Görsel 4.4:
                     Ekslibris



                                                    Türk Beşlerini Tanıyalım
                                                       Hasan Ferit Alnar
                    11 Mart 1906’da İstanbul’da doğdu. Müziğe kanun çalarak başladı. Hüseyin Sadettin Arel ile armoni, Edgar
                 Manas ile kontrpuan ve füg çalıştı. Viyana’da Joseph Marx’ın kompozisyon öğrencisi oldu. Yurda döndükten
                 sonra sırasıyla, İstanbul Belediye Konservatuvarı, Şehir Tiyatrosu Orkestrası, Ankara Devlet Konservatuvarı,
                 Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası’nda öğretmenlik ve şeflik  yaptı.
                    Türk halk müziği ve geleneksel müziğin özelliklerinden yararlanarak Prelüd ve İki Dans, Viyolonsel Konçer-
                 tosu, Goethe’nin Faust’u için sahne müziği, soprano ve orkestra için üç türkü ve film müzikleri yazdı.
                    Hasan Ferit Alnar; geleneksel Türk müziği malzemesinden yola çıkmış, bir veya birden çok makam kullan-
                 mış, taksimi andıran uzun geçişlere yer ayırmıştır. Kanun gibi geleneksel bir çalgı, ilk kez Alnar’ın konçertosu ile
                 yaylı çalgılar orkestrasında solist olarak yer almıştır.
                                                   (Cavidan Selanik’in “Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni” adlı kitabından düzenlenmiştir.)











       118
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124