Page 199 - ÇALGI EĞİTİMİ | VİYOLA 12
P. 199

CEVAP ANAHTARI

        CEVAP ANAHTARI  1.  1- Do minör  œ  œ  œ   œ   1. ÜNİTE  œ  œ   œ   œ     œ  œ





                         b 4
                                                           œ
                                                       œ
                      B b b 4

                2.            œ   œ                                                      œ   œ
                             œ œ œ œ œ œn œ# œ œ œ œ œ n
                          4
                      B b 4                             œ œ# ˙ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙


                3. Si minör
                                       4
                4.                  2 œ œ 2            œ œ             œ œ            œ 1 œ œ 1
                                                                         4
                                                                                         4
                                       œ
                                                        œ
                                                                        3 œ 3
                                                                                        3 œ 3
                                     2
                                        2
                                                                                     0
                         # #  ≥   œ 0 œn  œ 4 œ     œ 0 œ  œ 4 œ   œ 0 œ  œ  2  œ 4 œ  œ  œ  œ  œ 4 œ  œ
                      B #   4   œ n  œ      œ  œ  œ  œ  œ    œ  œ œ            œ œ              œ
                                                                                 œ
                            4 œ
                                                                œ
                                    3   3            3   3            3   3           3    3   3
                               3            3    3       4   3   3            3  4  3
                                                        3 œ
                                                                               4
                                                                          0 œ
                      5  # #  0 œ 0  œ  œ n  œ  œ  œ 4 œ  4  1 2 œ 0 œn œ#  1 œ œ  œ œ  œ  œ n œ  2 œ 2 œn œ œ  œ  œ 4 œ œ
                      B #   œ œ  œ n      œ  œ œn œ#  œ         œ  œ œ œ  œ               œ  œ w
                                                                    œ
                                             œ
                                 3    3   3
                             3
                5. D
                6. B
                7. Flageolet, flüt ve ıslık sesini andıran sestir.
                8. Doğal flajole, sadece sol el parmaklarının etli ucunu tellere dokundurarak teldeki doğuşkan ses-
                   lerin tınlaması ile elde edilir. Yapay flaoje ise, flageolet sesini elde etmek istediğimiz notaya bi-
                   rinci parmak basıldıktan sonra bastığımız notanın dördüncü derecesindeki notaya serçe parmak
                   dokundurularak elde edilir.
                                                       2. ÜNİTE
                1. Viyolada II. pozisyon; sol el I. pozisyon konumundayken ikinci parmağın bastığı notaya, birinci
                   parmağın bastırılmasıyla oluşturulan konumdur.
                2. II. pozisyonun I. pozisyondan en büyük farkı, parmakların birbiri arasındaki mesafenin I. pozis-
                   yondan daha dar, üçüncü pozisyondan ise daha geniş aralıklarla basılmasıdır.
                3. A Do teli, 2. Parmak.    B Sol teli, 1. Parmak.    C Re teli, 4. Parmak.    D La teli, 3. Parmak. E Do
                   teli, 4. Parmak                         ©
                4. I. Ölçü= II. Pozisyon.   II. Ölçü= III. Pozisyon.  III. Ölçü= II. Pozisyon.  IV. Ölçü= II. Pozisyon.
                    V. Ölçü= III. Pozisyon.  VI. Ölçü= II. Pozisyon.  VII. Ölçü= II. Pozisyon.  VIII. Ölçü= III. Pozisyon.
                                                       3. ÜNİTE
                                                           ©
                1. Bu dönem, orkestra ailesinin kurulduğu, senfonik yapıtların filizlendiği, sonatın, kuartetin geniş
                   halk kitlelerine ulaştığı, günümüzde de geçerli olan müziğin yapıldığı dönemdir.
                2. Müzikte bu dönemdeki gelişim viyola müziğine de yansımış ve viyolayı diğer çalgılarla eşit
                   konuma getirmiştir. “Senfoni Konçertant” eserinde 2 viyola kullanan W.A. Mozart daha sonraki
                   eserlerinde viyolaya önemli görevler yüklemiştir. Mozart’ın yanı sıra Haydn da eserlerinde vi-
                   yolayı tamamlayıcı özelliğinin dışında kullanmış, Op.33 no.2 kuartetinde olduğu gibi solo kimli-
                                                           ©
                   ğini öne çıkaran bölümler yazmıştır. Handel de bazı oratoryo ve operalarının orkestrasyonların-
                   da divisi viyola partisi kullanmıştır. Ayrıca  C. Stamitz (Ştamitz)’in Re Majör viyola konçertosu
                   viyolayı solo olarak ele alan en önemli eserler arasındadır.


       198
   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204