Page 11 - ÇALGI EĞİTİMİ | VURMALI ÇALGILAR 12
P. 11
Ünite alt konu başlıklarını gösterir.
ÇI T EDAL DAVUL ÇALI MALARI
a ır ı Ça ı ası
• Çift pedal ile tek pedal vurulmasının önemi hakkında bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
ÇI T EDAL DAVUL ÇALI MALARI
Çi t e a ı Da eti e Te e Çi t V r Ça ı a arı
Önceki alıştırmalarda olduğu gibi çift pedal çalışmalarında da yavaş bir tempoda uzun süre çalışıp daha
sonra hızınızı artırınız. Çift pedallı davul setleri, ilk ortaya çıktığında yan yana iki kick (kik) (Görsel 4.1)
davulunun üzerine davul setinin diğer bileşenlerinin kurulması ile oluşturulmuştur. Daha sonra aynı kick da-
vula vurabilen yan yana yerleştirilmiş iki tokmağın bağlandığı mekanizma sayesinde, ikinci kick davulunun
kullanılmasına gerek kalmamıştır. Çift pedal davul setlerinde sol ayak için iki pedal bulunmaktadır. Bunlar
hi-hat ve kick içindir ve yan yana dururlar. Davulcular sol ayakları ile pedal çalmaları gerektiğinde pedalı,
hi-hat çalmaları gerektiğinde ise hi-hat pedalını kullanırlar.
Ünitedeki alıştırmaları gösterir.
Görsel 4.1. Çift pedal kick
A ı tır a Verilen alıştırmayı = 50-70-90-101 metronom hızları ile yirmi dakika çalışınız (Örnek parça:
Funky Stuff-Kool and the Gang-Davulcu: George Brown) (Fanki Sıtaf-Kul end dı Geng-davulcu: Corç
Bıroun).
Te e Çi t V r Et t Ça ı a arı
œ œ œ
A ı tır a Verilen a ve b bölümündeki alıştırmaları kick davulunda = 50-60-70-90-100-120-140 œ œ œ œ œ œ œ œ œ
metronom hızları ile yirmişer dakika çalışınız. Daha sonra a ve b bölümündeki çalışmaları birleştirerek
tekrar çalışınız.
A ı tır a Verilen alıştırmayı = 50-70-90-108 metronom hızları ile yirmi dakika çalışınız (Örnek
9 parça: Jungle Boogie-Kool and the Gang-Davulcu: George Brown) (Cangıl Bugi-Kul end dı Geng-Davulcu:
a œ œ œ œ œ œ œ œ Corç Bıroun).
ITE R L R L R L R L 0 œ
œ
œ
œ
58 œ œ œ œ œ œ œ œ
A ı tır a Verilen alıştırmayı = 50-60-70-99 metronom hızları ile yirmi dakika çalışınız (Örnek parça:
The Payback-James Brown-Davulcu: John “Jabo” Starks) (Dı Peybak-Ceyms Bıroun-Davulcu: Con
"Cabo" Sıtarks).
0 0 0 0
œ œ œ œ
œ œ œ œ œ œ œ œ
Sayfa numaralarını gösterir.
Dostluğun kolları birbirimizi dünyanın bir ucundan bir ucuna
kucaklayabilecek kadar uzundur.
Montaigne
(Montaigne Denemeler, Olympos Yayıncılık, s.26.)
Nerede güzel eserlerden oluşmuş uyum vardır, orada adalet
ve erdem hüküm sürer.
K tr Listesi
Bu form, ünitede yer alan alıştırmaları çalma becerinizi değerlendirmeniz amacıyla hazırlanmıştır. Hz. Ali
Her bir ölçütü okuyarak E et ya da a ır seçeneklerine (x) işareti koyunuz.
(www.yargitay.gov.tr/documents/acilisKonusma/2016-2017.pdf)
GÖ LE E EK DAVRA I LAR EVET A IR
1. Doğru oturuş ve duruş kurallarına dikkat ederim. 95
©
2. Bagetleri doğru şekilde tutarım.
Çalmaya Hazırlık Aşaması 4. Çalacağım alıştırmanın solfejini yaparım. ©
3. Davulun akordunu kontrol ederim.
5. Çalacağım alıştırmanın ritmini vururum.
6. Çalacağım alıştırmanın metronom hızlarında solfej yaparım.
7. Aksanlı vuruşları ritmi bozmadan yaparım.
8. Sol el ile sağ elin koordinasyonunu düzgün yaparım.
9. Davulu uygun ortam ve kullanma koşullarında kullanırım. ©
10. Davulun parçalarını uygun şekilde ve sırasıyla yerleştiririm. Ünite içerisindeki
11. Bageti tutarken uygun pozisyonda tutmaya gayret ederim.
12. Çaldığım alıştırmanın aksan vuruşlarına dikkat ederim. özlü sözleri gösterir.
13. Davulda oturma pozisyonuna dikkat ederim.
14. Çaldığım alıştırmanın metronomuna dikkat ederim.
Çalma Aşaması 15. Sağ ve sol elin senkronizasyonuna dikkat ederim.
16. Çaldığım alıştırmanın içerisindeki değiştirici işaretlere
dikkat ederim.
17. Davulda doğru parçaları kullanırım.
18. Güçlü ve yumuşak vurma becerisini kullanırım. ©
19. Bütünlüğü bozmadan alıştırmaları çalabilirim.
20. Alıştırmayı metronomla yavaştan hızlıya doğru çalarım.
Öğrenci Görüşü
1. Bu ünitede neler öğrendim?
2. Bu ünitede nerelerde zorlandım?
ITE
56 Öğrencinin kendisini değerlendirdiği bölümdür.
10