Page 13 - ÇALGI EĞİTİMİ | VURMALI ÇALGILAR 12
P. 13

ILERI  EVI E  AGET ET TLERI




                   a ır ı  Ça ı  ası
               •  Tek düze ile tonlamalı konuşma arasındaki farkları düşünerek davul çalmadaki nüans benzerliği ve
               farklılıkları karşılaştırınız. Düşüncelerinizi söyleyiniz.


                     1.1. ILERI  EVI E  AGET ET TLERI



                            Te   e Çi t V r       i   e   D  b e str  e  (Singıl   Dabıl Sıtrok)
                             Et t Ça ı  a arı

                  Ulaşmak istediğiniz hedef için verilen alıştırmalarla yavaştan hızlı tempoya doğru çalışmalar yapılmalıdır.
                  Metronom ile yapılan çalışmalarda her ölçü tek tek çalışılıp parçadan bütüne doğru gidilmelidir.





                   D IKK   AT  Alıştırmalar mutlaka metronom ile yapılmalıdır. Çalışma temposu, yavaştan hızlıya ve
                 hızlıdan yavaşa doğru ayarlanmalıdır. Yavaştan kasıt; hareket eden motif, şekil veya desenin görünüşünü
                 yavaşlatarak ayrıntıya ulaşmaktır. Baget ne kadar yavaş vuruşlarla kontrol edilirse ritim ve beden kontrolü
                 o denli iyileşir ve bu sayede ideal tempoya ulaşılarak kendinizde güven duygusu, özdenetim sağlanır. Ya-
                 pacağınız egzersizler en az 10 kere tekrarlanarak çalışılmalıdır. Bu alıştırmalarda en güçlü etken sabır,
                 sorumluluk ve dürüstlüktür.







                         i   e  tr  e Et t Ça ı  a arı





                   A ı tır a  Verilen alıştırmayı snare drumda (siner dıram)    = 50-70-90 metronom hızları ile çalışınız.

                    = 80

                     œ œ œ œ œ œ œ œ œœœœ œ œ œœœœ œ œ œ œ œœœœ œ œ œœœœ œœœœœœœœœœœœœœœœ


                     R L R L R L R L     R L R L R L  R L R L R L  R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L




                   A ı tır a  Verilen alıştırmayı tom1’de    = 50-70-90 metronom hızları ile çalışınız.

                     = 80

                     œ œ œ œ œ œ œ œ œœœœœ œ œœœœœ œ œ œ œœœœœ œ œœœœ œœœœœœœœœœœœœœœœ

            ITE      R L R L R L R L     R L R L R  L  R L R L R  L  R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L





            12
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18