Page 13 - ÇALGI EĞİTİMİ | VURMALI ÇALGILAR 12
P. 13
ILERI EVI E AGET ET TLERI
a ır ı Ça ı ası
• Tek düze ile tonlamalı konuşma arasındaki farkları düşünerek davul çalmadaki nüans benzerliği ve
farklılıkları karşılaştırınız. Düşüncelerinizi söyleyiniz.
1.1. ILERI EVI E AGET ET TLERI
Te e Çi t V r i e D b e str e (Singıl Dabıl Sıtrok)
Et t Ça ı a arı
Ulaşmak istediğiniz hedef için verilen alıştırmalarla yavaştan hızlı tempoya doğru çalışmalar yapılmalıdır.
Metronom ile yapılan çalışmalarda her ölçü tek tek çalışılıp parçadan bütüne doğru gidilmelidir.
D IKK AT Alıştırmalar mutlaka metronom ile yapılmalıdır. Çalışma temposu, yavaştan hızlıya ve
hızlıdan yavaşa doğru ayarlanmalıdır. Yavaştan kasıt; hareket eden motif, şekil veya desenin görünüşünü
yavaşlatarak ayrıntıya ulaşmaktır. Baget ne kadar yavaş vuruşlarla kontrol edilirse ritim ve beden kontrolü
o denli iyileşir ve bu sayede ideal tempoya ulaşılarak kendinizde güven duygusu, özdenetim sağlanır. Ya-
pacağınız egzersizler en az 10 kere tekrarlanarak çalışılmalıdır. Bu alıştırmalarda en güçlü etken sabır,
sorumluluk ve dürüstlüktür.
i e tr e Et t Ça ı a arı
A ı tır a Verilen alıştırmayı snare drumda (siner dıram) = 50-70-90 metronom hızları ile çalışınız.
= 80
œ œ œ œ œ œ œ œ œœœœ œ œ œœœœ œ œ œ œ œœœœ œ œ œœœœ œœœœœœœœœœœœœœœœ
R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L
A ı tır a Verilen alıştırmayı tom1’de = 50-70-90 metronom hızları ile çalışınız.
= 80
œ œ œ œ œ œ œ œ œœœœœ œ œœœœœ œ œ œ œœœœœ œ œœœœ œœœœœœœœœœœœœœœœ
ITE R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L R L
12