Page 102 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 9
P. 102

ÜNİTE 3
            MÜZİKTE DİZİ VE TON


                               MÜZİKSEL OKUMA (SOLFEJ) UYGULAMASI DEĞERLENDİRME FORMU
             Yönerge: Müziksel Okuma uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir.
             Gözlediğiniz ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu (X) işareti koyarak işaretleyiniz.

             ÖĞRENCININ ADI SOYADI:                             SINIFI/ NUMARASI:         TARIH:
                                                                                  PUAN
             ÖLÇÜTLER
                                                                   1       2        3        4       5

             1. Deşifresini doğru yaptı.
             2. Ölçü vuruşlarını eliyle göstererek doğru okudu.
             3. Ses yüksekliklerine dikkat ederek doğru okudu.
             4. Hız terimlerine uygun okudu.

             5. Gürlük terimlerine uygun okudu.
                                               SÜTUN TOPLAMI

                                                  TABLO PUANI
             Ölçek puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir ölçüt için 5 puandır.
             Tabloda toplam 5 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek puan 5x5=25’tir.
             Puan=[(Tablo Puanı x 100)/25] formülü uygulanır.
                                                   DEĞERLENDIRME
             Alınan puanın 60 ve üzeri olması öğrenmenin yeterli düzeyde olduğunu, 59 ve daha altında olması durumunda ise
             öğrenmenin yeterli olmadığını, etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
             Uygulama ile ilgili notlar:




                             MÜZİKSEL YAZMA (EZGİ DİKTE) UYGULAMASI DEĞERLENDİRME FORMU
             Yönerge: Müziksel Yazma uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir.
             Gözlediğiniz ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu (X) işareti koyarak işaretleyiniz.
             ÖĞRENCININ ADI SOYADI:                             SINIFI/ NUMARASI:         TARIH:
                                                                                  PUAN
             ÖLÇÜTLER
                                                                   1       2        3        4       5

             1. Çalınan ezginin tonalitesini doğru yazdı.
             2. Çalınan ezginin ölçü sayısını doğru yazdı.

             3. Çalınan ezginin ritmik kalıbını çözümledi.
             4. Çalınan ezgideki ses yüksekliklerini fark ederek yazdı.
             5. Çalınan ezgi motiflerini bellekte tutabildi.
             6. Çalınan ezgi cümlesindeki üçleme, senkop, uzatma noktası
             gibi ritmik yapıları fark ederek yazdı.
                                               SÜTUN TOPLAMI
                                                  TABLO PUANI
             Ölçek puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir ölçüt için 5 puandır.
             Tabloda toplam 6 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek puan 6x5=30’dur.
             Puan=[(Tablo Puanı x 100)/30] formülü uygulanır.
                                                   DEĞERLENDIRME
             Alınan puanın 60 ve üzeri olması öğrenmenin yeterli düzeyde olduğunu, 59 ve daha altında olması durumunda ise
             öğrenmenin yeterli olmadığını, etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
             Uygulama ile ilgili notlar:



            100
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107