Page 38 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 9
P. 38
ÜNİTE 1
MÜZİK T EORİSİNE GİRİŞ
UZATMA BAĞI
Adları ve ses yükseklikleri aynı olan ve birbirini takip eden iki notanın bağlanarak
tek bir nota gibi seslendirilmesini sağlayan eğri çizgiye uzatma bağı (çoğaltma bağı)
& œ œ œ œ denir. Birbirine bağlanan bu iki nota, aynı ölçü içinde olabileceği gibi ardışık iki farklı
ölçüde de olabilir. Uzatma bağı ile bağlanmış notalar toplam süre kadar uzatılır.
& ˙ œ
Uzatma bağı
& œ œ œ œ
Uzatma bağı
ETKINLIK 15 Aşağıdaki ritim kümesini önce bağları olmadan daha sonra bağlarıyla birlikte
“ta” hecesiyle okuyunuz.
œ œ œ œ œ ˙ œ œ
ta ta ta ta ta ta
“Arkadaşlar! Güzel sanatların hepsinde ulus gençliğinin ne türlü ilerletilmesini istediğinizi biliyo-
rum. Bu yapılmaktadır. Ancak bana kalırsa bunda çabuk, en önde götürülmesi gerekli olan Türk
musıkisidir. Bir ulusun yeni değişikliğine ölçü, musıkide değişikliği alabilmesi, kavrayabilmesidir.
Bugün dinletilmeğe yeltenilen musıki, yüz ağartacak değerde olmaktan uzaktır, bunu açıkça bil-
meliyiz. Ulusun ince duygularını düşüncelerini anlatan, yüksek deyişlerini, söyleyişlerini topla-
mak, onları genel musıki kurallarına göre işlemek gerekir, ancak Türk ulusal musıkisi böyle yükse-
lebilir, evrensel musıki de yerini alabilir. Kültür işleri bakanlığının buna değerince önem vermesini,
kanunun ona yardımcı olmasını dilerim.”
Mustafa Kemal ATATÜRK
36