Page 51 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 9
P. 51
4. ÜNİTE
SIRA SENDE
Sol elinizi tuşe üzerinde I. pozisyona yerleştirme hareketini ayna karşısında sıkça tekrarlayınız. Parmaklarınızı re
teli üzerine yerleştirdikten sonra 4. parmak sol sesi ile bu sesin bir kalın teldeki oktavı olan boş tel sol sesini birlikte
sürtünüz. Birlikte sürttüğünüz tellerden aynı sesi elde etmeye çalışınız.
4.1.3. Sol El Parmaklarının Tuşe Üzerindeki Hareketleri
Çelloda parmaklar tüm pozisyonlarda aynı numaraları
kullanır. İşaret parmağı “1”, orta parmak “2”, yüzük
parmağı “3” ve serçe parmak “4” olarak numaralandırılır
(Görsel 4.3).
Sol el parmaklarının doğal durumu korunarak tuşe
üzerinde notalara basılıp kaldırılması parmak düşür-
me-kaldırma olarak adlandırılır. Düşürme hareketi ya-
pılırken basan parmak haricindeki parmaklarla da tele
aynı anda basılır. Örneğin dördüncü parmak kullanılaca-
ğı zaman 1, 2 ve 3. parmaklar da tele basmalıdır. Parmak
kaldırma hareketinde ise kaldırılan parmak haricinde ka-
lanlar, tel üzerinde parmak tutmaya devam eder. Bu hare-
kete parmak tutma denir.
Görsel 4.3: Sol el parmak numaraları
1. ETKİNLİK
Verilen çalışmaları parmak tutmaya dikkat ederek seslendiriniz.
UYARI
Sol el parmaklarınızı 1. pozisyonda tuşe üzerine yerleştirdikten sonra re telinde 4. parmak sol sesi ile boş tel sol
sesinin aynı olmasına dikkat ediniz.
4.1.3.1
≥ ≤ Komisyon
4
? 0 ˙ 4 0 œ 4 œ ˙ 4 0 œ œ 0 .
1 c ˙ œ œ ˙ œ œ .
4.1.3.2
By Ay By Ay
≥ ≤ ≥ ≤ Komisyon
? 0 ˙ 4 0 4 ˙ ˙ 4 0 ˙ 4 0 ˙ œ œ œ œ .
2 c ˙ ˙ œ œ œ œ œ œ .
4.1.3.3 ˙ ˙ ˙ œ œ
By Ay By Üy By Ay
≥ ≤ ≥ ≤ ≥ ≤ Komisyon
4
? 0 œ œ œ œ œ œ œ œ .
4.1.3.4 c œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ .
3
By Uç By Dip
≥ Komisyon
0 4 ≤ ≥ ≤ ≥ ≤
? ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ œ .
4 c ˙ ˙ ˙ ˙ œ œ œ ˙ .
By
ÇELLODA I. POZİSYON VE UYGULAMALAR 49