Page 156 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN| 9
P. 156

Dağarcık Oluşturma ve Sergilemenin Önemi

               I. konumda çalışılan, öğrenilen etüt ve eserlerin toplamına “repertuvar” ya da “dağarcık” denir.
            Dağarcık uygulama, sahnede çalma kurallarını denetlemeye, sahne heyecanını kontrol edebilmeye
            ve yapılan müziğin başkalarıyla paylaşılmasına imkân sağlar. Öğrenciyi, daha bilinçli ve programlı
            çalışabilmesi için motive eder.

              Ders İçi Çalışma


            •  Yıl boyunca çalıştığınız tonal, makamsal ve popüler müzik dağarcığında yer alan etüt ve eserleri
                listeleyiniz.
            •  Hazırladığınız listeden dinleti programı oluşturunuz.

            •  Seçtiğiniz eserleri öğretmeninizle çalışarak dinletiye hazırlanınız.
            •  Dinleti programı için seçtiğiniz eserleri çalgınızla seslendirerek okulda sergileyiniz.


             Uygulama Değerlendirme


               Ders İçi Çalışma etkinliklerinde çaldığınız aşağıdaki eserlerin tamamlanıp tamamlanamadığını
            belirlemek için hazırlanmış tabloyu doldurunuz.Tamamlanamayan ölçüleri ilgili sütuna yazarak öğret-
            meninizle değerlendiriniz.

                          Eser Adı               Tamamlandı             Tamamlanamayan Ölçüler

                            Duo
                        Kırlara Doğru

                           Oyun

                         Concertino
                          Menuet

                        Twilight Song

                      Eski Evin Merteği
                   Rast ( Geyve Zeybeği)

                     Açıldı Ezhâr-ı Bahar

                 Çiğdem Der ki Ben Alayım
                Yeşil Ayna Takındın mı Beline

                    Meşeli Dağlar Meşeli

                       Hüseynî Şarkı
                      El Condor Pasa

                         Yesterday

                      La Cinquantaine
                           Laurita

                           Sarita

                          Perhaps


                                                                                                            155
   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161