Page 157 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN 9
P. 157

Dağarcık Oluşturma ve Sergilemenin Önemi
                   I. konumda çalışılan, öğrenilen etüt ve eserlerin toplamına “repertuvar” ya da “dağarcık” denir.
                 Dağarcık uygulama, sahnede çalma kurallarını denetlemeye, sahne heyecanını kontrol edebilmeye
                 ve yapılan müziğin başkalarıyla paylaşılmasına imkân sağlar. Öğrenciyi, daha bilinçli ve programlı
                 çalışabilmesi için motive eder.

                  Ders İçi Çalışma


                 •  Yıl boyunca çalıştığınız tonal, makamsal ve popüler müzik dağarcığında yer alan etüt ve eserleri
                    listeleyiniz.

                 •  Hazırladığınız listeden dinleti programı oluşturunuz.

                 •  Seçtiğiniz eserleri öğretmeninizle çalışarak dinletiye hazırlanınız.
                 •  Dinleti programı için seçtiğiniz eserleri çalgınızla seslendirerek okulda sergileyiniz.


                  Uygulama Değerlendirme

                   Ders İçi Çalışma etkinliklerinde çaldığınız aşağıdaki eserlerin tamamlanıp tamamlanamadığını
                 belirlemek için hazırlanmış tabloyu doldurunuz.Tamamlanamayan ölçüleri ilgili sütuna yazarak öğret-
                 meninizle değerlendiriniz.

                              Eser Adı               Tamamlandı             Tamamlanamayan Ölçüler
                                Duo

                            Kırlara Doğru

                                Oyun
                             Concertino

                               Menuet

                            Twilight Song
                          Eski Evin Merteği

                       Rast ( Geyve Zeybeği)

                         Açıldı Ezhâr-ı Bahar
                     Çiğdem Der ki Ben Alayım

                    Yeşil Ayna Takındın mı Beline

                        Meşeli Dağlar Meşeli
                            Hüseynî Şarkı

                           El Condor Pasa

                              Yesterday
                          La Cinquantaine

                                Laurita

                                Sarita
                              Perhaps


                                                                                                                155
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162