Page 157 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN 9
P. 157
Dağarcık Oluşturma ve Sergilemenin Önemi
I. konumda çalışılan, öğrenilen etüt ve eserlerin toplamına “repertuvar” ya da “dağarcık” denir.
Dağarcık uygulama, sahnede çalma kurallarını denetlemeye, sahne heyecanını kontrol edebilmeye
ve yapılan müziğin başkalarıyla paylaşılmasına imkân sağlar. Öğrenciyi, daha bilinçli ve programlı
çalışabilmesi için motive eder.
Ders İçi Çalışma
• Yıl boyunca çalıştığınız tonal, makamsal ve popüler müzik dağarcığında yer alan etüt ve eserleri
listeleyiniz.
• Hazırladığınız listeden dinleti programı oluşturunuz.
• Seçtiğiniz eserleri öğretmeninizle çalışarak dinletiye hazırlanınız.
• Dinleti programı için seçtiğiniz eserleri çalgınızla seslendirerek okulda sergileyiniz.
Uygulama Değerlendirme
Ders İçi Çalışma etkinliklerinde çaldığınız aşağıdaki eserlerin tamamlanıp tamamlanamadığını
belirlemek için hazırlanmış tabloyu doldurunuz.Tamamlanamayan ölçüleri ilgili sütuna yazarak öğret-
meninizle değerlendiriniz.
Eser Adı Tamamlandı Tamamlanamayan Ölçüler
Duo
Kırlara Doğru
Oyun
Concertino
Menuet
Twilight Song
Eski Evin Merteği
Rast ( Geyve Zeybeği)
Açıldı Ezhâr-ı Bahar
Çiğdem Der ki Ben Alayım
Yeşil Ayna Takındın mı Beline
Meşeli Dağlar Meşeli
Hüseynî Şarkı
El Condor Pasa
Yesterday
La Cinquantaine
Laurita
Sarita
Perhaps
155