Page 103 - Piyano 9
P. 103

PİYANODA TEMEL KAVRAMLAR VE TEKNİKLER II




            5.2. Staccato ve Legato Çalma Tekniklerinin Birlikte Kullanımı

                Temel çalma tekniklerinden olan legato ve staccato tekniklerini farklı konu başlıkları altında öğren-
            miştik. Şimdi de bu tekniklerin birlikte kullanıldığı etüt ve eserleri çalışacağız. Parçalar seslendirilirken
            teknikler arasındaki geçişlere dikkat edilmelidir.




                       Uygulama Çalışmaları

                    Aşağıda verilen eseri legato ve staccato tekniklerine dikkat ederek çalınız.




                       “Kuşlar” adlı çalışma parçasının videosunu soldaki karekoddan çevrim içi olarak izleyebilirsiniz.






                                                          Kuşlar
                                                                                              Alexander Burkard
                                                                                                   (1869-1944)

                       1       2   3   6                             1       5
                   4  œ ™     œ j  œ   œ     œ    œ   œ   ˙         œ™      œ j  œ  œ      ˙         œ    Œ
             {  ?  4  mf    œ                ˙                                             œ    œ
                &
                   4





                      œ
                   4
                       5          œ    œ                  ˙         ˙          œ    œ                ˙




             {  & œ œ        œ œ       œ    œ  œ  ˙   œ     œ  œ  œ  œ   œ  œ  œ  œ    œ  œ  œ  œ  ˙     œ  œ
                                                            .
                                                                   .
                                                                               .
                                                                         .
                     .. ..
                                                                                       .
                                        .
                     p
                                  œ
                                            œ
                                                                                                   œ œ
                         œ
                ?
                                                  œ
                                                            œ
                     œ
                                                                  œ
                                                                                                œ
                             œ
                                                                         œ
                                                                               œ
                                                                                             œ
                                       œ
                                                                                       œ
                                                                                                   1  4
                      1         3    5                             1       5                        1
                             2 j  œ  œ     œ    œ   œ   ˙         œ™      œ j  œ   œ     ˙          œ    Œ
             {  ?   mf         œ           œ    œ       ˙              œ           œ     œ    œ
                &
                       ™
                            œ
                     œ
                     œ
                          5
                    1     œ         Œ      5                      œ          œ                      œ    Œ
                                                                                                    5
                                                                  4
 100                                                                                                       101
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108