Page 71 - PİYANO 9
P. 71

PİYANODA TEMEL KAVRAMLAR VE TEKNİKLER I




               3.2. Cümle Bağı
                   Sözlü  anlatımlarımızın  daha  etkili  olabilmesi  için  cümlelerimiz  arasında  küçük  nefesler  alarak
               başlangıç ve bitiş etkisi yaratırız. Müzik bir anlatım aracıdır ve onu daha anlamlı hâle getirebilmek,
               müziğin başlangıç ve bitiş hislerini verebilmek için cümlelerini birbirinden ayırırız. Müzik cümlelerini
               birbirinden ayıran bağa cümle ya da ifade bağı denir. Cümle bağında el, bağlı bulunan müzik cümlesi-
               nin ilk notasına yukarıdan düşürülür ve legato çalımının ardından bağ sonunda yavaşça kaldırılır (Görsel
               3.2).
















                                                          Görsel 3.2: Cümle Bağı




                                                2      ˙                    ˙
                                            &   4





                          “Piyanoda Cümle Bağı” ile ilgili videoyu soldaki karekoddan çevrim içi olarak izleyebilirsiniz.



                       Alıştırma Çalışmaları

                        Aşağıda verilen sağ ve sol el alıştırmalarını cümle bağlarına dikkat ederek çalınız.



                  Sağ El

                                                                                                         Komisyon
                           3
                      2
                   &  4   œ        œ           œ         œ          œ      œ      œ      œ        ˙


                         mf


                   & œ            œ          œ         œ          œ      œ      œ       œ       ˙



                  Sol El

                                                                                                         Komisyon
                          5
                   ?   2        œ           œ       œ     œ     œ         œ           œ             ˙
                       4  œ           œ                                         œ           œ


                         mf

                   ?    œ     œ     œ     œ       œ     œ     œ         œ      œ     œ     œ       ˙



                                                                                                               69 69
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76