Page 71 - Piyano 9
P. 71

PİYANODA TEMEL KAVRAMLAR VE TEKNİKLER I




            3.2. Cümle Bağı

                Sözlü  anlatımlarımızın  daha  etkili  olabilmesi  için  cümlelerimiz  arasında  küçük  nefesler  alarak
            başlangıç ve bitiş etkisi yaratırız. Müzik bir anlatım aracıdır ve onu daha anlamlı hâle getirebilmek,
            müziğin başlangıç ve bitiş hislerini verebilmek için cümlelerini birbirinden ayırırız. Müzik cümlelerini
            birbirinden ayıran bağa cümle ya da ifade bağı denir. Cümle bağında el, bağlı bulunan müzik cümlesi-
            nin ilk notasına yukarıdan düşürülür ve legato çalımının ardından bağ sonunda yavaşça kaldırılır (Görsel
            3.2).
















                                                       Görsel 3.2: Cümle Bağı



                                             2      ˙                    ˙
                                          &  4





                       “Piyanoda Cümle Bağı” ile ilgili videoyu soldaki karekoddan çevrim içi olarak izleyebilirsiniz.


                    Alıştırma Çalışmaları


                     Aşağıda verilen sağ ve sol el alıştırmalarını cümle bağlarına dikkat ederek çalınız.


               Sağ El

                                                                                                      Komisyon
                        3
                    2
                &   4  œ         œ          œ         œ          œ      œ      œ      œ        ˙


                      mf



                & œ            œ          œ         œ          œ      œ       œ      œ       ˙


               Sol El

                                                                                                      Komisyon
                       5
                ?   2        œ           œ       œ     œ     œ         œ            œ            ˙
                    4  œ           œ                                         œ            œ


                      mf

                ?    œ     œ     œ      œ      œ     œ      œ         œ     œ     œ     œ       ˙




                                                                                                            69 69
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76