Page 74 - PİYANO 9
P. 74
PİYANODA TEMEL KAVRAMLAR VE TEKNİKLER I
3.3. Parmak Geçişleri
Bir diziyi oluşturan ses gruplarının bütünlük içinde çalınabilmesi için parmak geçişlerinin yapılması
gerekmektedir. Parmak geçişleri genellikle 3.ve 4. parmaktan sonra başparmağın ya da başparmaktan
sonra 3. ve 4. parmakların gelmesiyle yapılır. Parmak geçişlerinde bileğin rahat olmasına dikkat edilme-
lidir.
3-1 ve 4-1 parmak geçişlerinde (başparmak geçişi) bilek, 3. veya 4. parmağa doğru küçük bir köprü
oluşturmalı ve başparmak, esnek bir bilek hareketi ile avuç içinden geçirilerek yeni notada yerini al-
malıdır (Görsel 3.3-3.4).
Görsel 3.3: 3-1 Parmak Geçişi
Görsel 3.4: 4-1 Parmak Geçişi
Alıştırma Çalışmaları
Aşağıda verilen sağ ve sol el alıştırmalarını parmak geçişlerine dikkat ederek çalınız.
Sağ El
1 2 3 1 2 3 4 1 2 3 1
3 œ œ œ ˙
& 4 œ œ œ œ œ
œ œ
Sol El
œ œ
? 3 œ œ œ œ
4 œ œ œ œ ˙
1 2 3 1 2 3 4 1 2 3 1
72 72