Page 74 - PİYANO 9
P. 74

PİYANODA TEMEL KAVRAMLAR VE TEKNİKLER I




             3.3. Parmak Geçişleri

                Bir diziyi oluşturan ses gruplarının bütünlük içinde çalınabilmesi için parmak geçişlerinin yapılması
            gerekmektedir. Parmak geçişleri genellikle 3.ve 4. parmaktan sonra başparmağın ya da başparmaktan
            sonra 3. ve 4. parmakların gelmesiyle yapılır. Parmak geçişlerinde bileğin rahat olmasına dikkat edilme-
            lidir.
                3-1 ve 4-1 parmak geçişlerinde (başparmak geçişi) bilek, 3. veya 4. parmağa doğru küçük bir köprü
            oluşturmalı ve başparmak, esnek bir bilek hareketi ile avuç içinden geçirilerek yeni notada yerini al-
            malıdır (Görsel 3.3-3.4).






















                                                     Görsel 3.3: 3-1 Parmak Geçişi























                                                    Görsel 3.4: 4-1 Parmak Geçişi
                    Alıştırma Çalışmaları

                     Aşağıda verilen sağ ve sol el alıştırmalarını parmak geçişlerine dikkat ederek çalınız.


               Sağ El


                       1      2      3        1      2      3       4       1      2       3      1
                   3                                                       œ      œ        œ      ˙
                &  4                 œ       œ      œ       œ       œ
                       œ      œ



               Sol El
                       œ      œ
                ?  3                 œ       œ      œ       œ
                   4                                                œ      œ      œ        œ      ˙

                       1      2      3        1      2      3       4       1      2       3      1
              72 72
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79