Page 60 - ÇALGI EĞİTİMİ RİTİM 9
P. 60
KUDÜMDE RİTİM UYGULAMALARI-I KUDÜMDE RİTİM UYGULAMALARI-I
1. Bir şarkıyı söylerken aynı zamanda şarkıya elinizle ritmik olarak eşlik ettiğinizde dikkatiniz
hangi bölümde toplanıyor? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
2. Dinlediğiniz bir parçayı söylemekten mi yoksa parçaya ritmik olarak eşlik etmekten mi
zevk alıyorsunuz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
3. Bir duyguyu iletirken melodi ve söz kadar ritmin etkisi de var mıdır? Düşüncelerinizi
nedenleriyle açıklayınız.
Bir esere eşlik ederken eseri tanımak, eserin ritmik vuruşuna ve temposuna hakim olmak,
müziksel dinamikleri öğrenmek, yorumun açık, anlaşılır ve müzikal bir bütünlük içinde olduğunu
bilmek önemlidir. Ancak tüm bu müzikal bütünlük ve uyum gerçekleştiğinde duygu aktarımı sağlanır.
Eserin yorumunu farklı sanatçılardan dinlemek, video hâlinde eseri izlemek, eserin güftesi ve
bestecisi hakkında bilgi edinmek bir esere bireysel eşliğin hazırlık aşamalarından bazılarıdır. Bir
esere bireysel olarak eşlik etmek; çalışma süresi, kişilerin ruhsal ve fiziksel durumu, çalışma ortamı
ve motivasyonuna göre değişebilir.
Türk müziği usulleri de makamlar gibi kendine özgü bir yapı ve karaktere sahip oldukları için
bir eseri seslendirmeden önce iyice öğrenmek ve yeterli düzeyde tekrar etmek gerekir.
ht t ps: / / meslekmat eryal. eba. gov . t r/ cdn/ gsl/ muzik/ rit im9/ 1 1_R T M_9_2023_
KUDUMDENIMSOFYANVESEMAIUSULLERININVURULUSLARINIKAVRAMA.mp4
4.1. NÎM-SOFYAN USULÜNDE ESER EŞLİĞİ
Sıra Sizde 1
A) Aşağıda verilen eserleri dinlerken eserlere elinizle usul vurarak eşlik ediniz.
1. Eser: Aşkın Kanununu Yazsam Yeniden
Güfte: Mehmet Erbulan Beste: Sadettin Öktenay
2. Eser: Erkilet Güzeli Bağlar Bozuyor (Hicaz Türkü)
B) Dinlediğiniz eserlere kudümle eşlik ediniz.
58