Page 62 - ÇALGI EĞİTİMİ RİTİM 9
P. 62

KUDÜMDE RİTİM UYGULAMALARI-I                                                                                                                                                  KUDÜMDE RİTİM UYGULAMALARI-I





                                                       RAST İLAHİ
                                                        RAST İLAHİ
                                                      İlim İlim Bilmektir
                                                       İlim İlim Bilmektir
                                                                                        Söz: Yunus Emre
                                                                                            Söz: Yunus Emre
                                                                                            Müzik: Tâhir Karagöz
                  Nîm-Sofyan                                                            Müzik: Tâhir Karagöz
                 Nim Sofyan
                   8  2
                  5
               & 4 œ      .    œ œ œ       œ   œ œ    œ  œ          œ œ .    œ œ    œ   œ œ     œ  œ       . .
             5                                             œ  œ  œ

                        İ     lim i   lim      bil  mek tir         İ lim   ken  din    bil  mek   tir
                        O      ku ma nın      ma   na    sı         Ki şi   hak  kı     bil  mek   tir
                        Yu    nus Em re       der  ho    ca         is ter  se   bin   var   hac   ca

              5    8

               &  5   . .  œ œ œ       œ  œ   œ œ     œ  œ        œ œ œ œ          œ   œ œ     œ   œ       . .


                      Sen ken    di    ni    bil   mez   sin      bu   ni  ce   o      ku   mak   tır
                      Çün   o    ku    dun   bil   mez   sin      ha   bir  ku  ru     ek   mek   tir
                      He    pi   sin   den    i    yi    ce       bir  gö  nü   le     gir  mek   tir.














                 Okuma Metni







                         TÜRK MÜZİĞİ SES SİSTEMİNİN GELİŞİM AŞAMALARI
                     VI. yüzyılda Göktürkler Dönemi’nde 7 modlu ve 12 perdeli olan Türk müziği ses sistemi, X.
               yüzyılda Karahanlılar Dönemi’nde ve XIII. yüzyılda Türkiye Selçukluları Dönemi’nde  17 perdeli
               olmuştur.  XV.  yüzyılda  Meragalı  Abdulkadir  Türk  müziği  kuramını  geliştirmiştir.  XX.  yüzyılda
               Türkiye’de Rauf Yekta, Hüseyin Sadettin Arel, Suphi Ezgi ve Murat Uzdilek’in yaptığı çalışmalarla
               “R. Yekta - H. S. Arel - S. Ezgi - M. Uzdilek Sistemi” adıyla da bilinen, birbirine eşit olmayan aralıklı
               bölünme temeline dayalı, 24 perdeli ses sistemi ile yeni, modern, ulusal kimliğini sürdürmüş ve
               sürdürmektedir.


                        (Kaynak: BUDAK Ogün Atilla, Türk Müziğinin Kökeni-Gelişimi, İstanbul: Phoenix Yayınevi.)













              60
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67