Page 62 - Çalgı Eğitimi Ritim 9
P. 62

KUDÜMDE RİTİM UYGULAMALARI-I





                                                      RAST İLAHİ
                                                      RAST İLAHİ
                                                     İlim İlim Bilmektir
                                                      İlim İlim Bilmektir
                                                                                           Söz: Yunus Emre
                                                                                       Söz: Yunus Emre
                 Nîm-Sofyan                                                            Müzik: Tâhir Karagöz
                                                                                           Müzik: Tâhir Karagöz
                Nim Sofyan
                  8  2                                                                                    .
                 5
             & 4 œ       .    œ œ œ       œ   œ œ    œ  œ  œ       œ œ .    œ œ    œ   œ œ     œ  œ       .
            5                                                œ  œ

                       İ     lim i   lim      bil  mek tir         İ lim   ken  din    bil  mek   tir
                       O      ku ma nın      ma   na   sı          Ki şi   hak  kı     bil  mek   tir
                       Yu    nus Em re       der  ho   ca          is ter  se   bin   var   hac  ca
             5
                  8   œ œ œ
             &   5   . .             œ   œ   œ œ     œ  œ        œ œ œ œ          œ   œ œ     œ  œ        . .


                     Sen ken    di   ni     bil   mez  sin       bu   ni  ce   o      ku   mak   tır
                     Çün   o    ku   dun    bil   mez  sin       ha   bir  ku  ru     ek   mek   tir
                     He    pi   sin  den     i    yi    ce       bir  gö  nü   le     gir  mek   tir.














                Okuma Metni







                        TÜRK MÜZİĞİ SES SİSTEMİNİN GELİŞİM AŞAMALARI

                    VI. yüzyılda Göktürkler Dönemi’nde 7 modlu ve 12 perdeli olan Türk müziği ses sistemi, X.
              yüzyılda Karahanlılar Dönemi’nde ve XIII. yüzyılda Türkiye Selçukluları Dönemi’nde  17 perdeli
              olmuştur.  XV.  yüzyılda  Meragalı  Abdulkadir  Türk  müziği  kuramını  geliştirmiştir.  XX.  yüzyılda
              Türkiye’de Rauf Yekta, Hüseyin Sadettin Arel, Suphi Ezgi ve Murat Uzdilek’in yaptığı çalışmalarla
              “R. Yekta - H. S. Arel - S. Ezgi - M. Uzdilek Sistemi” adıyla da bilinen, birbirine eşit olmayan aralıklı
              bölünme temeline dayalı, 24 perdeli ses sistemi ile yeni, modern, ulusal kimliğini sürdürmüş ve
              sürdürmektedir.

                       (Kaynak: BUDAK Ogün Atilla, Türk Müziğinin Kökeni-Gelişimi, İstanbul: Phoenix Yayınevi.)













            60
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67