Page 70 - ÇALGI EĞİTİMİ RİTİM 9
P. 70
KUDÜMDE RİTİM UYGULAMALARI-I
DİNLE-YAZ-UYGULA
Bu ünitede öğrendiğiniz bilgilerle hareketle aşağıdaki etkinlikleri yapınız.
A) Arkadaşlarınızla birbirinize beğendiğiniz eserlerden farklı önerilerde bulunarak bugüne
kadar hiç dinlemediğiniz semâi veya nîm-sofyan usulünde örnek eserleri dinleyiniz.
Dinlediğiniz eserin usullerden hangisine karşılık geldiğini bulunuz.
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
B) Dinlediğiniz eserlerden hem semâi, nîm-sofyan usulünü vurarak eşlik edeceğiniz hem
de sözlerinde vatan, insan, doğa sevgisi teması bulunan eserlerden bir arşiv oluşturunuz.
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
C) Arşivlediğiniz eserleri sınıfta arkadaşlarınızla paylaşarak dinleyiniz. Dinlediğiniz şarkılara
kudümle eşlik ediniz.
DERECELENDİRME ÖLÇEĞİ
1 2 3 4
1. Nîm-sofyan usulünü vurur.
2. Semâi usulünü vurur.
3. Nîm-sofyan usulündeki eserin bona ve
solfejini kudüm eşliğinde okur.
4. Semâi usulündeki eserin bona ve solfejini
kudüm eşliğinde okur.
5. Dinlediği esere kudümle eşlik eder.
6. Dinlediği eserin usulünü ayırt eder. (nîm-
sofyan, semâi).
Değerlendirme: Ölçekteki 1 “Orta”, 2 “İyi”, 3” Çok İyi”, 4 “Mükemmel” performans düzeyini
gösterir. Puan 1-6 arası ‘‘Orta’’, 7-12 arası ‘‘İyi’’, 13-18 arası ‘‘Çok iyi’’, 19-24 arası ‘‘Mükemmel’’
olarak değerlendirilecektir. Eksik puan aldığınız ölçütlerde ilgili konuları tekrar ederek kendinizi
geliştiriniz.
https://meslekmateryal.eba.gov.tr/cdn/gsl/muzik/ritim9/12_RTM_9_2023_OLCME4.pdf
68