Page 119 - ÇALGI EĞİTİMİ TAMBUR 9
P. 119
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Aşağıdaki formu bu ünitedeki çalışmalarınızı düşünerek doldurunuz.
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
YÖNERGE: "Eserler - Dağarcık" ünitesi kapsamında aşağıda istenilen becerilerin
gerçekleşme derecesini (x) işareti koyarak belirtiniz.
SIRA İyi Orta Kabul Zayıf
ÖLÇÜTLER
NO Edilebilir
1 Tamburu tutarken doğru vücut
duruş şeklini uyguladı.
2 Akordunu kontrol etti.
3 Mızrabını doğru tuttu.
4 Mızrabı, tele doğru açıdan vurdu.
5 Parmak pozisyonlarını doğru
uyguladı.
6 Eserleri usullerine uygun
seslendirdi.
7 Eserleri metronom değerlerine
uygun seslendirdi.
8 Eserler içinde sessiz çarpmayı
doğru uyguladı.
9 Eserler içinde araya çarpmayı
doğru uyguladı.
10 Eserler içinde çift mızrap vuruşunu
doğru uyguladı.
11 Üçleme mızrap vuruşunu eserler
içinde doğru uyguladı.
12 Eserleri ezberden çaldı.
13 Araya çarpma ile üçlemeyi doğru
uyguladı.
14 Eserleri seslendirirken doğru
perdelere, doğru entonasyonla
bastı.
15 Eserleri seslendirirken temiz sesler
elde etti.
Ölçek Puanı
DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten alınabilecek en yüksek puan 60, en düşük puan 15'tir. Bu
puanı 5’lik not sistemine aşağıdaki şekilde çevirebilirsiniz.
Örneğin bu ölçekten 45 puan almış olduğunuzu varsayalım;
60 45
100 X
x=100x45=4500:60=75 puanın 5’lik sistemdeki karşılığı 4’tür.
Bu çalışmada başarılı sayılmanız için 75 veya daha fazla
puan aldıysanız bu öğrenme için başarınız yeterli düzeyde 5. Ünite ölçme ve
demektir. 75 veya altında puan almışsanız ilgili önceki değerlendirme
bölümü
öğrendiklerinizi tekrar ediniz. karekodudur.
117