Page 42 - Toplu Ses Eğitimi
P. 42
3. ÜNİTE
10. ETKİNLİK
Aşağıdak hızla kuvvetlenen [sforzando (sf)] nefes egzers zler n uygulayınız.
Aldığınız nefes d yaframınızda kısa b r süre tutunuz. Sonra “f” ve “s” ünsüzler yle haf ften kuvvetl ye, b rden ve
vurgulu olarak nefes n z dışarı ver n z. Nefes n z ver rken sırasıyla 5, 10, 15 ve 20’ye kadar sayınız.
f
p
11. ETKİNLİK
Aşağıdak soluk fırlatma egzers z n uygulayınız.
Aldığınız nefes bel rt len heceler kullanarak d yafram ve karın kası desteğ yle an den ver n z. Egzers zler
b rden fazla kez tekrarlayınız.
UYARI
Tüm nefes çalışmalarının b t m nde d yaframda kalan nefes, basınçlı b r şek lde boşaltılmalıdır.
BİLGİ NOTU
Söyleniş-Fonetik: D lsel sesler oluşturan ögeler nceleyen b l m dalına fonetik den r. Fonet k sözcüğü, Yu-
nanca kökenl olup “ses” anlamına gelen "phone" (fon) sözcüğünden türet lm şt r. “İş t len, duyulan” anlamını çe-
ren phone sözcüğü se "phonet kos" (fonet kos) sözcüğünden gelmekted r.
Sesler n tona bağlı kalınarak doğru frekanslarında seslend r lmes ne entonasyon den r. Entonasyon sözcü-
ğü, İng l zce “ ntonat on” ( ntoneyşın) sözcüğünden gelmekted r. Şarkı söylerken veya b r ezg crasında sesler n
kayması ya da bel rlenm ş frekanslardan çıkması entonasyonun bozulduğunu göster r. Bu ses bozulması kalın
seslerde "detone", nce seslerde "sürtone" olarak adlandırılır.
ARAŞTIR PAYLAŞ
Kalın ünlü, nce ünlü ve konson kavramları hakkında b lg ed n n z. Bu har er n okunuşları ve kullanımları
konusunda ulaştığınız b lg ler sınıf ortamında paylaşınız.
40 DİL VE KONUŞMA

