Page 56 - Toplu Ses Eğitimi
P. 56
OKUMA PARÇASI
TAM BİR SES SANATI
“… Tam b r ses sanatına sah p olab lmek ç n üç ayrı ögen n kaynaşması gerek r: ses ya da ton, yorum-
lama (enterpretasyon), r tm k doğruluk (prez syon). Bu açıdan şarkı söyleyen b r aşçıya benzeteb l r z.
Aşçı; taze yumurta, şeker ve sütü karıştırarak lezzetl b r su e yapab l r. Bu su ey oluşturan yumurta,
şeker ve süt b rb r ne benzemeyen ayrı gıdalardır. Bunun g b ses sanatçısı da d nley c ler ne yalnız ses,
yalnız yorumlama ya da yalnız r t m vermez; bunların art st k b r oluşumunu sunar. Su en n lezzetl ola-
b lmes ç n çer ğ ndek maddeler n oranına d kkat ed lmel ve su e, yemek zamanına hazır ed lmel d r.
Ses art st n n sanatı da güven, d s pl n ve becer ögeler yle öyle denet m altına alınmış olmalıdır k sahne-
ye çıktığı zaman tam b r mükemmell k serg leyeb ls n…”
“…Yorumlama ancak müz k güvenle öğren ld kten sonra başlar. Melod , aralıklar ve r t mler y ce elde
ed n z. Önce bunlara duygu koymadan, duygu katmadan çalışınız. Sonra sözcükler öğren n z.
Sözler de tam anlamıyla öğren lmel d r. Bunun ç n ş r melod den bağımsız olarak çalışmak yararlıdır.
Ş r n çer ğ n , anlamını y ce b lmek gerek r.
Sözler de öğren ld kten sonra bu k elemanın yan söz ve müz ğ n b rleşt r lmes kalıyor k bu da
aşamalı olarak yapılır. Ş r n anlamı ve r tm , müz ktek melod k ç zg le fade ed lecekt r. İşte yorumlama
yolunda atılmış lk adım…”
Müz k Eğ t m , Magg e Teyte
(Kom syon tarafından düzenlenm t r.)
54 DİL VE KONUŞMA

