Page 56 - Toplu Ses Eğitimi
P. 56

OKUMA PARÇASI



                  TAM BİR SES SANATI


                     “… Tam b r ses sanatına sah p olab lmek  ç n üç ayrı ögen n kaynaşması gerek r: ses ya da ton, yorum-
                  lama (enterpretasyon), r tm k doğruluk (prez syon). Bu açıdan şarkı söyleyen  b r aşçıya benzeteb l r z.
                  Aşçı; taze yumurta, şeker ve sütü karıştırarak lezzetl  b r su  e yapab l r. Bu su  ey  oluşturan yumurta,
                  şeker ve süt b rb r ne benzemeyen ayrı gıdalardır. Bunun g b  ses sanatçısı da d nley c ler ne yalnız ses,
                  yalnız yorumlama ya da yalnız r t m vermez; bunların art st k b r oluşumunu sunar. Su  en n lezzetl  ola-
                  b lmes   ç n  çer ğ ndek  maddeler n oranına d kkat ed lmel  ve su  e, yemek zamanına hazır ed lmel d r.
                  Ses art st n n sanatı da güven, d s pl n ve becer  ögeler yle öyle denet m altına alınmış olmalıdır k  sahne-
                  ye çıktığı zaman tam b r mükemmell k serg leyeb ls n…”
                     “…Yorumlama ancak müz k güvenle öğren ld kten sonra başlar. Melod , aralıklar ve r t mler   y ce elde
                  ed n z. Önce bunlara duygu koymadan, duygu katmadan çalışınız. Sonra sözcükler  öğren n z.
                     Sözler de tam anlamıyla öğren lmel d r. Bunun  ç n ş  r  melod den bağımsız olarak çalışmak yararlıdır.
                  Ş  r n  çer ğ n , anlamını  y ce b lmek gerek r.
                     Sözler de öğren ld kten sonra bu  k  elemanın yan  söz ve müz ğ n b rleşt r lmes  kalıyor k  bu da
                  aşamalı olarak yapılır. Ş  r n anlamı ve r tm , müz ktek  melod k ç zg   le  fade ed lecekt r. İşte yorumlama
                  yolunda atılmış  lk adım…”



                                                                                   Müz k Eğ t m , Magg e Teyte
                                                                            (Kom syon tarafından düzenlenm  t r.)



         54    DİL VE KONUŞMA
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61