Page 74 - Toplu Ses Eğitimi
P. 74
4. ÜNİTE
4. ÜNİTE
OKUMA PARÇASI
ATATÜRK VE MÜZİK
“Sanat, güzell ğ n fades d r. Bu anlatım; sözle olursa ş r, ezg le olursa müz k, res m le olursa ressam-
lık, oyma le olursa heykeltıraşlık, b na le olursa m marlık olur.” d yen Atatürk sanatın toplumun lerleme-
s ndek yer n , önem n ve vazgeç lmezl ğ n “Sanatsız kalan b r m llet n hatay damarlarından b r kopmuş
demekt r.” sözü le doruğa taşımıştır.
İnkılapların başarıya ulaşmasının ölçütünü müz ktek gel şmeler olarak gören Atatürk, saray müz -
ğ n n Türk ye Cumhur yet ’ndek büyük nkılapları yansıtmaya yetmeyeceğ n , özünü Türk müz ğ nden
alan çok sesl b r müz ğe gereks n m duyulacağını söyleyerek Türk müz ğ n n evrensel müz ktek yer n
b r an önce alması amacıyla yapılan çalışmalara önderl k etm şt r. Müz k eğ t m görmeler ç n çok sayıda
öğrenc Avrupa’ya gönder lm ş, Ankara’da Mus k Muall m Mekteb le İstanbul’da Sanay - Nef se Mekteb
açılmıştır.
Ulu Önder, herkes n m lletvek l , bakan olab leceğ n ama sanatkâr olamayacağını bel rterek sanata
ve sanatçıya verd ğ önem vurgulamıştır.
Nutuk 1 ve 2
72 TOPLU SÖYLEMEDE NÜANSLAR VE HIZ TERİMLERİ

