Page 74 - Toplu Ses Eğitimi
P. 74

4. ÜNİTE
             4. ÜNİTE


























































                        OKUMA PARÇASI



                  ATATÜRK VE MÜZİK


                     “Sanat, güzell ğ n  fades d r. Bu anlatım; sözle olursa ş  r, ezg   le olursa müz k, res m  le olursa ressam-
                  lık, oyma  le olursa heykeltıraşlık, b na  le olursa m marlık olur.” d yen Atatürk sanatın toplumun  lerleme-
                  s ndek  yer n , önem n  ve vazgeç lmezl ğ n  “Sanatsız kalan b r m llet n hatay damarlarından b r  kopmuş
                  demekt r.” sözü  le doruğa taşımıştır.
                     İnkılapların başarıya ulaşmasının ölçütünü müz ktek  gel şmeler olarak gören Atatürk, saray müz -
                  ğ n n Türk ye Cumhur yet ’ndek  büyük  nkılapları yansıtmaya yetmeyeceğ n , özünü Türk müz ğ nden
                  alan çok sesl  b r müz ğe gereks n m duyulacağını söyleyerek Türk müz ğ n n evrensel müz ktek  yer n
                  b r an önce alması amacıyla yapılan çalışmalara önderl k etm şt r. Müz k eğ t m  görmeler   ç n çok sayıda
                  öğrenc  Avrupa’ya gönder lm ş, Ankara’da Mus k  Muall m Mekteb   le İstanbul’da Sanay -  Nef se Mekteb
                  açılmıştır.
                     Ulu Önder, herkes n m lletvek l , bakan olab leceğ n  ama sanatkâr olamayacağını bel rterek sanata
                  ve sanatçıya verd ğ  önem  vurgulamıştır.


                                                                                              Nutuk 1 ve 2



         72    TOPLU SÖYLEMEDE NÜANSLAR VE HIZ TERİMLERİ
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79