Page 36 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA 9
P. 36

Üniteye Başlarken
             Üniteye Başlarken
                                                          in
                                                            d
                                                              ek
                                                        er

                                                      ü
                                                       z
                                                                          i
                                                                   er
                                                                     l
                                                                      er
                                                                 y
                                                                        in
                                                                i

                                          o
                                           l

                                         s
                                      d
                                       e

                                            e
                                                  u
                                                   ş
                                                    e
                                                 t
                                              l
                                              in

                                                                                                1
                                                                                                 )
                                                                                                  .
                                                                                                .
                                                                                             l

                                                                                              3

                                                                                                       e
                                                                                                        l
                                                                                                         in

                                                                                                   S
                                                                                                    o
                                                                                                      l
                                                                               l
                                                                                e
                                                                                 yin
                                                                              e

                                                                           in
                                                                             c
                                                                                    i
                                                                                          r
                                                                                           s
                                                                                            e
                                                                                       Gö
                                                                                     z

                                                                                      (

                           i
                         k
                            g
                               s
                              r
                             ö
                    a
                 Aş
                 Aşağıdaki görsellerde sol elin tuşe üzerindeki yerlerini inceleyiniz (Görsel 3.1). Sol elin
                     ğ
                        a
                       d
                      ı
                                 e
                                   er
                                  l
                                   l
                                                                                       l
                                    er
                                       l
                                                                                ?
                                                                                   ik
                ş
                                                                                  F
                                                                                     ir
                                                                           a
                                                                            b
                                       er
                    z
                                                                             i
                                                                               ir
                 e
                   ü
                                                                              l
                                                                                                   d
                                                                                                    a
              tuşe üzerinde farklı yerlerde olmasının nedenleri neler olabilir? Fikirlerinizi arkadaşları- -
                                                                                                  a
                                                                                                      ş
                                                                                                         r
                                                                                                          ı
                                                                                                       l
                                                                                                        a
              t
                                                                                            i
                                                                                            z
                                                                                       er
                                                                                          in
              u
                                                                                                r
                                                                                                 k
                                                                                             i
                                                                                               a
                                                                          l
                           e
                              a
                                                            en
                                             o
                                 l
                               r
                                                  sı
                                                          d
                                                        n
                                                      n
                             f
                                                         e
                                                    n
                                                     ı
                                           e
                                  ı
                                                                     l
                        in
                                                                    e
                                              lma
                     er
                                                                         o
                                                                      er
                                k
                         d
                                          d
                                                              l
                                                               er
                                                                 i
                                                                   n
                                   y
              n ız l a  p a y l a ş ı n ız .
              nızla paylaşınız.
              Görsel 3.1: Sol elde farklı konumlar
               3.1. V
                        iyolada I. K
               3.1. Viyolada I. Konum
                                        onum
               I. konum viyola öğretimine başlandığında kullanılan ilk konumdur. Öğrenme aşamasında bu ko-
            numda teller üzerinde sol el parmak çalışmaları, yay çalışmaları yapılabilir  ve küçük melodik ezgiler
            çalınabilir.  Teknik  ve  müzikal  alt  yapının  doğru  şekilde  oluşturulabilmesi  için  I.  konumda  verilen
            alıştır maların birçok kez tekrar edilmesi gerekir.
               3.1.1. Viyolada Konum
               Viyolada konum, sol el birinci parmağın tuşe üzerinde bulunduğu yere göre isimlendirilir. Bütün
            konumların temeli I. konumdur. Birinci parmak tuşe üzerinde yer değiştirdikçe konum isimleri de
            değişir.
               3.1.2. Viyolada I. Konum
               Salyangozla tuşenin birleştiği yere yakın olan I. konum, boş tel sesinden bir tam ses ileriye dört
            parmağın yerleştirilmesiyle elde edilir. I. konumda çalışmalara genellikle “re” telinde başlanır. İşaret
            parmağı “1.”, orta parmak “2.”, yüzük parmağı “3.” ve serçe parmak “4.” parmak olarak isimlendirilir
            (Görsel 3.2).
                                Görsel 3.2: Viyolada I. konum
                                  0          1             œ 2           œ 3           œ 4
                           B     w           œ            #
              34     3. ÜNİTE
                                                             ©
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41