Page 36 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA 9
P. 36
Üniteye Başlarken
Üniteye Başlarken
in
d
ek
er
ü
z
i
er
l
er
y
in
i
o
l
s
d
e
e
u
ş
e
t
l
in
1
)
.
.
l
3
e
l
in
S
o
l
l
e
yin
e
in
c
i
r
s
e
Gö
z
(
i
k
g
s
r
ö
a
Aş
Aşağıdaki görsellerde sol elin tuşe üzerindeki yerlerini inceleyiniz (Görsel 3.1). Sol elin
ğ
a
d
ı
e
er
l
l
l
er
l
?
ik
ş
F
ir
a
b
er
z
i
ir
e
ü
l
d
a
tuşe üzerinde farklı yerlerde olmasının nedenleri neler olabilir? Fikirlerinizi arkadaşları- -
a
ş
r
ı
l
a
t
i
z
er
in
u
r
k
i
a
l
e
a
en
o
l
r
sı
d
n
n
f
e
n
ı
e
ı
l
in
e
lma
er
o
er
k
d
d
l
er
i
n
y
n ız l a p a y l a ş ı n ız .
nızla paylaşınız.
Görsel 3.1: Sol elde farklı konumlar
3.1. V
iyolada I. K
3.1. Viyolada I. Konum
onum
I. konum viyola öğretimine başlandığında kullanılan ilk konumdur. Öğrenme aşamasında bu ko-
numda teller üzerinde sol el parmak çalışmaları, yay çalışmaları yapılabilir ve küçük melodik ezgiler
çalınabilir. Teknik ve müzikal alt yapının doğru şekilde oluşturulabilmesi için I. konumda verilen
alıştır maların birçok kez tekrar edilmesi gerekir.
3.1.1. Viyolada Konum
Viyolada konum, sol el birinci parmağın tuşe üzerinde bulunduğu yere göre isimlendirilir. Bütün
konumların temeli I. konumdur. Birinci parmak tuşe üzerinde yer değiştirdikçe konum isimleri de
değişir.
3.1.2. Viyolada I. Konum
Salyangozla tuşenin birleştiği yere yakın olan I. konum, boş tel sesinden bir tam ses ileriye dört
parmağın yerleştirilmesiyle elde edilir. I. konumda çalışmalara genellikle “re” telinde başlanır. İşaret
parmağı “1.”, orta parmak “2.”, yüzük parmağı “3.” ve serçe parmak “4.” parmak olarak isimlendirilir
(Görsel 3.2).
Görsel 3.2: Viyolada I. konum
0 1 œ 2 œ 3 œ 4
B w œ #
34 3. ÜNİTE
©