Page 150 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 150
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Koninin Açınımını Keşfedelim
Uygulama - 1
Süre: 20 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• Analitik Düşünme
• Uzamsal Düşünme
Hedefler
Öğrencilerin;
• Dik dairesel koninin açınımını keşfedebilmeleri,
• Dik dairesel koninin tabanının çevre uzunluğu ile yanal yüzeyin yay uzunluğu arasındaki
ilişkiyi fark edebilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin giriş aşamasında kullanılabilir.
Dikkat Çekme Unsuru
• Öğrencilere küp ve dik dairesel silindir açınımını hatırlayıp hatırlamadıklarını sorunuz.
• Öğrencilere dik dairesel koniyi göstererek öğrencilerden açınımının nasıl olabileceğini
tahmin etmelerini isteyiniz.
Kullanılacak Malzemeler
İşleniş • A4 kâğıdı
• Yapıştırıcı
• Makas
• Cetvel
• Öğrencileri gruplara ayırınız ve dik dairesel koni materyallerinden veriniz.
• Öğrencilerden dik dairesel koni materyalini kâğıt üzerine
Şekil 1'deki gibi yan yatırmalarını isteyiniz.
• Dik dairesel koni materyalinin tepe noktası ile tabanında
bulunan deliğe kâğıt üzerinde hizalayarak A ve B noktaları
olarak işaretletiniz.
• Öğrencilerden tepe noktası sabit kalacak şekilde kâğıt
üzerinde materyali tam tur çevirmelerini ve materyalin taban
çevresinin izlediği yolu çizmelerini isteyiniz.
[!] Materyalin yan yüzeyi olan A, B ve B noktalarının
I
oluşturduğu bölgenin daire dilimi olduğunu öğrencilere
fark ettiriniz. Şekil 1
14
14
14888