Page 150 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 150

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Koninin Açınımını Keşfedelim





                        Uygulama - 1







                 Süre: 20 dakika

                 Hedeflenen Beceriler

                 •  Akıl Yürütme
                 •  Problem Çözme
                 •  Analitik Düşünme
                 •  Uzamsal Düşünme

              Hedefler


              Öğrencilerin;
              •  Dik dairesel koninin açınımını keşfedebilmeleri,
              •  Dik dairesel koninin tabanının çevre uzunluğu ile yanal yüzeyin yay uzunluğu arasındaki
                ilişkiyi fark edebilmeleri hedeflenir.

              Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


              Dersin giriş aşamasında kullanılabilir.

              Dikkat Çekme Unsuru



              •  Öğrencilere küp ve dik dairesel silindir açınımını hatırlayıp hatırlamadıklarını sorunuz.
              •  Öğrencilere dik dairesel koniyi göstererek öğrencilerden açınımının nasıl olabileceğini
                tahmin etmelerini isteyiniz.

                                      Kullanılacak Malzemeler
              İşleniş                  •  A4 kâğıdı
                                      •  Yapıştırıcı
                                      •  Makas
                                      •  Cetvel


              •  Öğrencileri gruplara ayırınız ve dik dairesel koni materyallerinden veriniz.
              •  Öğrencilerden  dik  dairesel  koni  materyalini  kâğıt  üzerine
                Şekil 1'deki gibi yan yatırmalarını isteyiniz.
              •  Dik  dairesel  koni  materyalinin  tepe  noktası  ile  tabanında
                bulunan  deliğe  kâğıt  üzerinde  hizalayarak  A  ve  B  noktaları
                olarak işaretletiniz.
              •  Öğrencilerden  tepe  noktası  sabit  kalacak  şekilde  kâğıt
                üzerinde materyali tam tur çevirmelerini ve materyalin taban
                çevresinin izlediği yolu çizmelerini isteyiniz.
              [!] Materyalin yan yüzeyi olan A, B ve B  noktalarının
                                                      I
              oluşturduğu bölgenin daire dilimi olduğunu öğrencilere
              fark ettiriniz.                                                          Şekil 1





          14
          14
          14888
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155