Page 240 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 240
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Atom Karınca
Uygulama - 3
Süre: 30 dakika
Hedef lenen Beceriler
• Uzamsal Düşünme
• Akıl Yürütme
• İlişkilendirme
• Problem Çözme
• Eleştirel Düşünme
Hedefler
Öğrencilerin küpler takımındaki herhangi sayıda küp yan yana ya da üst üste doğrusal
olarak dizildiğinde herhangi iki köşe arasındaki en kısa uzunluğu hesaplayabilmeleri
hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin işlenişinde konunun somutlaştırılması ve günlük hayatla ilişkilendirmesi amacıyla
kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Sınıfınızdaki iki öğrencinin konumunu belirleyerek diğer öğrencilere bu iki öğrenci
arasındaki en kısa mesafeyi bulmalarına yönelik sorular sorunuz.
İşleniş
• Öğrencilerden ders materyalindeki tüm
küpleri küçükten büyüğe 1, 2, … , 10 olarak
numaralandırmalarını isteyiniz.
• Öğrencilerden 10 numaralı en büyük
küpün ardışık iki yüzeyini bir kâğıt ile
(örneğin asetat kâğıdı, jelatin, alüminyum
folyo…) kaplamalarını isteyiniz.
• Kaplanan kâğıt üzerinde bulunan
karıncanın bulunduğu köşe ile gideceği
köşeyi işaretlemelerini ve sonrasında
kaplanan kâğıdı açarak işaretlenen
noktalar arasındaki en kısa mesafeyi
bulmalarını isteyiniz.
[!] Kâğıt üzerinde işaretlenen nokta-
lar arasındaki uzaklık Pisagor teoremi
yardımıyla hesaplanır.
238
238