Page 240 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 240

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Atom Karınca





                        Uygulama - 3







                Süre: 30 dakika

                Hedef lenen Beceriler

                •  Uzamsal Düşünme
                •  Akıl Yürütme
                •  İlişkilendirme
                •  Problem Çözme
                •  Eleştirel Düşünme

            Hedefler

            Öğrencilerin küpler takımındaki herhangi sayıda küp yan yana ya da üst üste doğrusal
            olarak dizildiğinde herhangi iki köşe arasındaki en kısa uzunluğu hesaplayabilmeleri
            hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı

            Dersin işlenişinde konunun somutlaştırılması ve günlük hayatla ilişkilendirmesi amacıyla
            kullanılabilir.

            Dikkat Çekme


            Sınıfınızdaki iki öğrencinin konumunu belirleyerek diğer öğrencilere bu iki öğrenci
            arasındaki en kısa mesafeyi bulmalarına yönelik sorular sorunuz.

            İşleniş



             •  Öğrencilerden  ders  materyalindeki  tüm
               küpleri küçükten büyüğe 1, 2, … , 10 olarak
               numaralandırmalarını isteyiniz.
             •  Öğrencilerden  10  numaralı  en  büyük
               küpün  ardışık  iki  yüzeyini  bir  kâğıt  ile
               (örneğin asetat kâğıdı,  jelatin,  alüminyum
               folyo…) kaplamalarını isteyiniz.
             •  Kaplanan kâğıt üzerinde bulunan
               karıncanın bulunduğu köşe ile gideceği
               köşeyi işaretlemelerini ve sonrasında
               kaplanan kâğıdı açarak işaretlenen
               noktalar arasındaki en kısa mesafeyi
               bulmalarını isteyiniz.

             [!]  Kâğıt  üzerinde  işaretlenen  nokta-
             lar  arasındaki  uzaklık  Pisagor  teoremi
             yardımıyla hesaplanır.





          238
          238
   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245