Page 24 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 24

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü




                Disiplin                                                         2
        10.2                Tarih, Felsefe                              Süre                Bireysel
                Alanları                                                       Hafta

                                                KAZANIMLAR

               Tarih                                         Felsefe

             10.4.1. Sûfîlerin ve âlimlerin öğretilerinin   10.2.4. Felsefi bir görüşü veya argümanı sorgular.
             Anadolu’nun İslamlaşmasına etkisini açıklar.
                                                             a. Bir konuşma veya bir metin seçilerek
             Öğrencilerin, Anadolu’nun İslamlaşmasına ve      konuşmacının yahut yazarın ileri sürdüğü görüş
             sosyal huzurun yeniden sağlanmasına etkisi       ve argümanların tespit edilmesi ve tartışılması
             bağlamında başlıca Türk âlim ve mutasavvıflarının   sağlanır.
             (Ahmet Yesevî, Ahî Evran, Mevlânâ Celâleddîn-î
                                                             b. Öğrencilerin gazete, dergi, roman, televizyon
             Rumî, Hacı Bektâş-ı Velî, Yunus Emre, Hacı
                                                              haberi, tartışma programı veya filmlerde geçen
             Bayrâm-ı Velî) temel öğretilerini araştırıp ulaştıkları
                                                              felsefi bir görüşü tespit etmeleri ve bu görüşü
             sonuçları paylaşmaları sağlanır.
                                                              temellendiren argümanları sınıf ortamında
                                                              tartışmaları sağlanır.
             Ödev Konusu     Türk Âlim ve Mutasavvıflarının Temel Öğretileri

             Amacı           Türk âlim ve mutasavvıflarının temel öğretilerini yorumlayabilme.
             Genel Beceriler  Bilgi Okuryazarlığı, Eleştirel Düşünme Becerisi
             Alan Becerisi   Tarihsel Sorgulamaya Dayalı Araştırma, Akıl Yürütme ve Argümantasyon Becerisi

             Açıklama        Öğrencilerin konuyla ilgili pano, görsel veya sunu hazırlamaları, temel öğretileri sınıf
                             ortamında tartışması beklenir.
             Yönerge           1.  Ahmet Yesevî, Ahî Evran, Mevlânâ Celâleddîn-î Rumî, Hacı Bektâş-ı Velî, Yunus
                                 Emre, Hacı Bayrâm-ı Velî gibi Türk âlim ve mutasavvıflarının öğretilerine ait genel
                                 ağda araştırıp bulduğunuz örnek sözleri ve Yunus Emre, Hacı Bektâş-ı Velî ve Ahi
                                 Evran’ın temel öğretilerini özetleyen aşağıdaki sözlerini okuyup sınıfta tartışınız.
                                  a) İlim ilim bilmektir / İlim kendini bilmektir / Sen kendini bilmezsen / Bu nice oku-
                                     maktır. Yunus Emre (Divan)
                                  b) Akıl, imanın koruyucusu ve Allah’ın yeryüzündeki terazisidir. Hacı Bektâş-ı Velî
                                     (Makalat)
                                  c)  Ahi’nin eli, kapısı, sofrası açık olmalı; gözü, beli ve dili kapalı olmalı. Ahi Evran
                                     (Ahi Evran Türbesi Bilgi Levhası-Kırşehir)
                               2.  Tartışmaların sonuçlarını metin hâline getiriniz; bu konuyla ilgili pano, görsel veya
                                 sunu hazırlayınız.
             Ölçme ve        Ek 6 Dereceleme Ölçeği
             Değerlendirme





















           24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29