Page 24 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 24
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Disiplin 2
10.2 Tarih, Felsefe Süre Bireysel
Alanları Hafta
KAZANIMLAR
Tarih Felsefe
10.4.1. Sûfîlerin ve âlimlerin öğretilerinin 10.2.4. Felsefi bir görüşü veya argümanı sorgular.
Anadolu’nun İslamlaşmasına etkisini açıklar.
a. Bir konuşma veya bir metin seçilerek
Öğrencilerin, Anadolu’nun İslamlaşmasına ve konuşmacının yahut yazarın ileri sürdüğü görüş
sosyal huzurun yeniden sağlanmasına etkisi ve argümanların tespit edilmesi ve tartışılması
bağlamında başlıca Türk âlim ve mutasavvıflarının sağlanır.
(Ahmet Yesevî, Ahî Evran, Mevlânâ Celâleddîn-î
b. Öğrencilerin gazete, dergi, roman, televizyon
Rumî, Hacı Bektâş-ı Velî, Yunus Emre, Hacı
haberi, tartışma programı veya filmlerde geçen
Bayrâm-ı Velî) temel öğretilerini araştırıp ulaştıkları
felsefi bir görüşü tespit etmeleri ve bu görüşü
sonuçları paylaşmaları sağlanır.
temellendiren argümanları sınıf ortamında
tartışmaları sağlanır.
Ödev Konusu Türk Âlim ve Mutasavvıflarının Temel Öğretileri
Amacı Türk âlim ve mutasavvıflarının temel öğretilerini yorumlayabilme.
Genel Beceriler Bilgi Okuryazarlığı, Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerisi Tarihsel Sorgulamaya Dayalı Araştırma, Akıl Yürütme ve Argümantasyon Becerisi
Açıklama Öğrencilerin konuyla ilgili pano, görsel veya sunu hazırlamaları, temel öğretileri sınıf
ortamında tartışması beklenir.
Yönerge 1. Ahmet Yesevî, Ahî Evran, Mevlânâ Celâleddîn-î Rumî, Hacı Bektâş-ı Velî, Yunus
Emre, Hacı Bayrâm-ı Velî gibi Türk âlim ve mutasavvıflarının öğretilerine ait genel
ağda araştırıp bulduğunuz örnek sözleri ve Yunus Emre, Hacı Bektâş-ı Velî ve Ahi
Evran’ın temel öğretilerini özetleyen aşağıdaki sözlerini okuyup sınıfta tartışınız.
a) İlim ilim bilmektir / İlim kendini bilmektir / Sen kendini bilmezsen / Bu nice oku-
maktır. Yunus Emre (Divan)
b) Akıl, imanın koruyucusu ve Allah’ın yeryüzündeki terazisidir. Hacı Bektâş-ı Velî
(Makalat)
c) Ahi’nin eli, kapısı, sofrası açık olmalı; gözü, beli ve dili kapalı olmalı. Ahi Evran
(Ahi Evran Türbesi Bilgi Levhası-Kırşehir)
2. Tartışmaların sonuçlarını metin hâline getiriniz; bu konuyla ilgili pano, görsel veya
sunu hazırlayınız.
Ölçme ve Ek 6 Dereceleme Ölçeği
Değerlendirme
24