Page 45 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 45
Disiplinler Arası Ödev Rehberi
Disiplin 2 Grup
11.2 Tarih, Felsefe Süre
Alanları Hafta Çalışması
KAZANIMLAR
Tarih Felsefe
11.2.1. Avrupa düşüncesinde meydana gelen 11.3.2. 15. yüzyıl-17. yüzyıl felsefesinin karakteristik
değişimleri ve bunların etkilerini analiz eder. özelliklerini açıklar.
a. Roma Katolik Kilisesi’nin kurduğu baskıya a. Skolastik düşünce ile modern düşüncenin
karşı gelişen fikrî-manevi (Rönesans- temel farkları üzerinde durulur.
Reform, sekülerleşme), sosyal ve ekonomik
b. Hümanizm, bilimsel yöntem, kartezyen felsefe
(merkantilizm ve burjuva sınıfının güçlenmesi)
ve hukuk felsefesi üzerinde durulur.
değişimler ana hatlarıyla ele alınır.
c. N. Kopernik, G. Galileo, F. Bacon ve I.
b. Öğrencilerin, modern devletler hukukunun
Newton’un bilimsel çalışmalarının 15. yüzyıl-17.
ortaya çıkması sürecinde Vestfalya Barışı’nı
yüzyıl felsefesi üzerindeki etkilerine değinilir.
sebep ve etki açısından analiz etmeleri
sağlanır.
Ödev Konusu Skolastik Düşünce ile Modern Düşüncenin Temel Farklarını Gösteren İntografik
Görsel Hazırlama
Amacı Skolastik düşünce ile modern düşüncenin temel farklarını analiz edebilme.
Genel Beceriler Bilgi Okuryazarlığı, Teknoloji Okuryazarlığı
Alan Becerisi Tarihsel Sorgulamaya Dayalı Araştırma, Akıl Yürütme, Eleştirel Düşünme, Özgün Fikir-
ler Üretme
Açıklama Sınıf gruplara ayrılır. Gruplara aşağıdaki araştırma konuları çalışma olarak verilir. Grup-
lardan araştırma sonuçlarını sınıfta paylaşmaları istenir.
Yönerge Öğretmeniniz rehberliğinde gruplar oluşturunuz ve aşağıda verilen ödev konularından
birini seçiniz. Çalışmanızı tamamladıktan sonra sınıfta paylaşınız.
1. Orta Çağ skolastik düşüncesinin temel özelliklerini ve döneme olan etkilerini genel
ağda araştırıp bir metin yazınız.
2. Modern düşüncenin temel özelliklerini ve döneme olan etkilerini genel ağda araştırıp
bir metin yazınız.
3. Skolastik düşünce ile modern düşüncenin temel farklarını sınıfta tartışıp tartışmanın
sonuçlarıyla ilgili infografik görsel hazırlayınız.
Ölçme ve Ek 3 Öz Değerlendirme Formu II
Değerlendirme
45