Page 50 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 50
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Disiplin 3
11.7 Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih, Felsefe, Sosyoloji Süre Bireysel
Alanları Hafta
KAZANIMLAR
Türk Dili ve Edebiyatı Tarih
B.3. Yazma konusuyla ilgili hazırlık yapar. 11.2.1. Avrupa düşüncesinde meydana gelen
değişimleri ve bunların etkilerini analiz eder.
a. Konuyla ilgili okuma ve araştırma yaptırılır.
a. Roma Katolik Kilisesi’nin kurduğu baskıya
b. Yazısında kullanacağı bilgi, gözlem, düşünce,
karşı gelişen fikrî-manevi (Rönesans-
duygu, izlenim ve deneyimleriyle ilgili notlar
Reform, sekülerleşme), sosyal ve ekonomik
çıkarması ve görsel, işitsel dokümanlar
(merkantilizm ve burjuva sınıfının güçlenmesi)
bulması veya hazırlaması sağlanır.
değişimler ana hatlarıyla ele alınır.
B.4. Yazacağı metni planlar.
c. Bilim Devrimi’nin Avrupa’da meydana getirdiği
B.5. Metin türüne özgü yapı özelliklerine uygun değişime değinilir.
yazar.
a. Metnin türüne göre birimlere, paragraflara,
bölümlemelere, giriş-gelişme-sonuç/serim-
düğüm-çözüm aşamalarına ve olay örgüsüne
dikkat çekilir.
Felsefe Sosyoloji
11.3.2. 15. yüzyıl-17. yüzyıl felsefesinin 22. Toplumsal değişmeyi etkileyen faktörleri
karakteristik özelliklerini açıklar. değerlendirir.(Toplumsal değişmeyi etkileyen
faktörlerin: fiziki çevre, ekonomi, modernleşme,
b. Hümanizm, bilimsel yöntem, kartezyen felsefe
küreselleşme, bilim ve teknoloji, demokratikleşme,
ve hukuk felsefesi üzerinde durulur.
kültür, demografi, kitle iletişim araçları vb. olduğu
c. N. Kopernik, G. Galileo, F. Bacon ve I. Newton’un vurgulanır.
bilimsel çalışmalarının 15. yüzyıl-17. yüzyıl
felsefesi üzerindeki etkilerine değinilir.
Ödev Konusu Bilim Devriminin Avrupa’ya Etkisi
Amacı 15-17. yüzyıl felsefesi ve N. Kopernik (N. Kopırnik), G. Galileo (G. Galileo), F. Bacon (F.
Beykin) ve I. Newton’un (I. Nivtın) bilimsel çalışmalarının Avrupa’da meydana getirdiği
değişimi açıklayabilme.
Genel Beceriler Eleştirel Düşünme
Alan Becerisi Bilgi Okuryazarlığı, İletişim ve İş Birliği, Yaratıcı Düşünme, Tarihsel Kavrama, Tarihsel
Analiz ve Yorum, Felsefi Kavram ve Bilgi Edinimi, Akıl Yürütme, Sorgulama, İfade ve
Yazma Becerisi, Felsefi Okuryazarlık
Açıklama Her öğrencinin bir bilim insanını araştırabilmesi amacıyla bu ödev için dört öğrenci
görevlendirilir. Öğrenciler bilim insanları N. Kopernik, G. Galileo, F. Bacon ve I. Newton
arasından seçim yapar ve yönergeye uygun olarak ödevi tamamlar.
Yönerge 1. 15-17. yüzyıl hukuk felsefesi görüşlerinin, o dönemin bilimsel gelişmeleri üzerinde
etkisini araştırınız.
2. N. Kopernik, G. Galileo, F. Bacon ve I. Newton arasından birini seçerek seçtiğiniz
bilim insanının bilimsel çalışmalarını araştırınız.
3. Elde ettiğiniz bilgilerden yola çıkarak bilimsel çalışmaların Avrupa’da meydana getir-
diği değişime ve Avrupa üzerindeki etkilerine değindiğiniz bir makale yazınız.
4. Yazılan makaleleri sınıfta diğer öğrencilerle paylaşınız.
Ölçme ve Ek 6 Dereceleme Ölçeği
Değerlendirme
50