Page 52 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 52
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Disiplin 4
11.9 Coğrafya, Tarih Süre Bireysel
Alanları Hafta
KAZANIMLAR
Coğrafya Tarih
11.2.4. Şehirleri fonksiyonel özellikleri açısından 11.2.3. Osmanlı devlet idaresi ve toplum
karşılaştırır. düzenindeki çözülmeleri önleme çabalarını analiz
eder.
b. Tarihsel süreçteki başlıca Türk-İslam
şehirlerinin (Semerkant, Buhara, Konya vb.) e. Öğrencilerin, dönemin ilim ve irfan geleneğini
öne çıkan özelliklerine yer verilir. canlandıran kişilerden (Evliya Çelebi, Katip
Çelebi, Gelenbevî İsmail Efendi vb.) birini
araştırmaları ve bu kişinin Osmanlı ilim ve
irfan geleneğindeki yerine ilişkin çıkarımlarda
bulunmaları sağlanır.
Ödev Konusu “Seyahatname”de Yer Alan Bir İlin Günümüzle Karşılaştırılması
Amacı 17 ve 18. yüzyıllarda Osmanlı şehir ve toplum yapısı ile günümüz arasındaki değişimi il
bazında karşılaştırabilme.
Genel Beceriler Eleştirel Düşünme
Alan Becerisi Değişim ve Sürekliliği Algılama, Tarihsel Analiz, Tarihsel Kavrama
Açıklama Öğrencinin bulunduğu şehir “Seyahatname”de yer almıyorsa yakın çevre ya da yakın
bölge ödev olarak verilebilir.
Yönerge Evliya Çelebi’nin “Seyahatname” adlı eserini genel ağ üzerinden bulunuz. Yaşadığınız
şehri ya da yakın çevresini “Seyahatname”de bularak geçmiş ve bugün arasındaki
farkları gösteren (yer, insan, yerleşim biçimi, kültür, vb.) bir sunu hazırlayınız ve sınıfta
sununuz.
Ölçme ve
Değerlendirme Ek 4 Sunu İçin Dereceli Puanlama Anahtarı (Rubrik)
52