Page 56 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 56
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Disiplin 3
11.13 Tarih, Felsefe Süre Bireysel
Alanları Hafta
KAZANIMLAR
Tarih Felsefe
11.4.3. Tanzimat Fermanı, Islahat Fermanı ve 11.5.2. 20. yüzyıl felsefesinin karakteristik
Kanun-ı Esasi’nin içeriklerini küresel ve yerel siyasi özelliklerini açıklar.
şartlar bağlamında değerlendirir.
b. Türkiye’de felsefi düşünceye katkıda bulunan
c. Osmanlı Devleti’nin dağılmasını önlemeye felsefeciler üzerinde durulur.
yönelik Üç Tarz-ı Siyaset olarak bilinen fikir
akımlarının, merkezî idarenin ve düşünce
adamlarının siyasi ve toplumsal birliği koruma
çabaları olduğuna değinilir.
Ödev Konusu Macit Gökberk Felsefe Ödülü
Amacı 20. yüzyıl Türk felsefecilerini tanıma ve Osmanlı Devleti’ni dağılmaktan kurtarmak ama-
cıyla ortaya konulmuş fikirleri yeniden düzenleyebilme.
Genel Beceriler Yaratıcı Düşünme ve İnovasyon
Alan Becerisi Akıl Yürütme, Sorgulama, İfade ve Yazma Becerisi, Özgün Fikirler Üretme, Tarihsel
Empati, Tarihsel Kavrama, Tarihsel Analiz ve Yorum Becerisi, Tarihsel Sorun Analizi ve
Karar Verme
Açıklama Türkiye Felsefe Kurumu, 20. yy. Türk felsefecilerinden biri olan Macit Gökberk anısı-
na her yıl felsefe ödülü sunmaktadır. Bu yıl ödülü sembolik olarak sınıftan bir öğrenci
kazanacaktır. Sınıfta “Siz olsaydınız 20. yy.da Osmanlı Devleti’ni dağılmaktan kurtarmak
üzere hangi fikri geliştirirdiniz?” konulu Macit Gökberk Felsefe Ödülü yarışması yapılma-
sı ve ödev ile görevlendirilmiş öğrencilerin bu yarışmaya katılması sağlanır. En beğe-
nilen fikrin sınıfta oylama yapılarak seçilmesi ve kazanan fikre Macit Gökberk Ödülü
verilmesi sağlanır.
Yönerge 1. Macit Gökberk kimdir? 20. yy. felsefecileri arasındaki yeri nedir? Araştırınız.
2. Bu çalışmalar yapıldıktan sonra sınıfta “Siz olsaydınız 20. yy.da Osmanlı Devleti’ni
dağılmaktan kurtarmak üzere hangi fikri geliştirirdiniz?” konulu Macit Gökberk Felse-
fe Yarışması’na hazırlanmak üzere fikirlerinizi yazılı hâle getiriniz ve sınıfta arkadaş-
larınızla paylaşınız.
Ölçme ve
Değerlendirme Ek 3 Öz Değerlendirme Formu II
56