Page 61 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 61
Disiplinler Arası Ödev Rehberi
12. SINIF
Disiplin Coğrafya, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, 6 Grup
12.1 Süre
Alanları Psikoloji, Sosyoloji Hafta Çalışması
KAZANIMLAR
Coğrafya T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
12.2.1. Bir bölgedeki baskın ekonomik faaliyet 1.1. Mustafa Kemal’in Birinci Dünya Savaşı’na
türünü sosyal ve kültürel hayata etkileri açısından kadarki eğitim ve askerlik hayatını içinde
analiz eder. bulunduğu toplumun siyasi, sosyal ve kültürel
yapısı ile ilişkilendirir.
Tarım, sanayi, hizmet gibi ekonomik faaliyetlerin,
sosyal ve kültürel hayata olan etkilerine yer verilir. a. Mustafa Kemal’in aldığı eğitimin, okuduğu
okulların ve öğretmenlerinin onun yetişmesine
ve kişiliğinin oluşmasına etkilerine değinilir.
b. Selanik, Manastır, İstanbul, Şam ve Sofya
şehirlerindeki siyasi ve sosyal ortamın,
okuduğu kitapların, yerli ve yabancı
düşünürlerin ve fikir akımlarının Mustafa
Kemal’in fikirlerine etkisi ele alınır.
Psikoloji Sosyoloji
47. Kişilik, kişilik gelişimi ve onu şekillendiren 7. Sosyalleşme sürecini etkileyen unsurları açıklar.
etkenleri tartışır.
Ödev Konusu Mustafa Kemal’in Kişiliğini Şekillendiren Dönemin Şehirleri: Selânik, Manastır,
İstanbul, Şam ve Sofya
Amacı Selânik, Manastır, İstanbul, Şam ve Sofya’nın siyasi, sosyal ve kültürel yapısının
Mustafa Kemal’in kişiliğine olan etkilerini saptayabilme.
Genel Beceriler Bilgi Okuryazarlığı, Eleştirel Düşünme
Alan Becerisi Neden-Sonuç İlişkisi Kurma, Tarihsel Sorgulamaya Dayalı Araştırma Becerisi, Değişim
ve Sürekliliği Algılama, Harita Becerisi
Açıklama Yönergedeki ilk dört basamaktaki çalışmalar, belirlenen öğrencilere verilir. Sınıftaki diğer
öğrenciler konuya hazırlanır ve konuyla ilgili sorular belirler.
Çalışmalarda, araştırılan şehirlerin o dönemki görsellerinin yer almasına dikkat edilir.
“Tek Adam” (Şevket Süreyya Aydemir), “Atatürk” (Yakup Kadri Karaosmanoğlu), “Ata-
türk” [Lord Kinross (Lord Kinros)], “Atatürk” (Andrew Mango), “Bozkurt” (H. C. Armst-
rong), “Atatürk” [Klaus Kraiser (Kılaus Kırayse)] kaynakları önerilebilir.
Selânik, Manastır, İstanbul, Şam ve Sofya’nın siyasi, sosyal ve kültürel yapısının Mus-
tafa Kemal’in kişiliğine, sosyalleşme sürecine etkileri sınıfta tartışılır. Bütün grup üyeleri
sunumlarını yaptıktan sonra dinleyici konumundaki öğrenciler, hazırladıkları soruları
sorar. Soruların cevapları alındıktan sonra sınıfça bu şehirlerin 19. yüzyılın sonu 20.
yüzyılın başlarındaki siyasi, sosyal ve kültürel yapısı, Mustafa Kemal’in kişiliğine ve
sosyalleşmesine etkileri tartışılarak konu özetlenir.
61