Page 64 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 64
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Disiplin Türk Dili ve Edebiyatı, T.C. İnkılap Tarihi 3
12.3 Süre Bireysel
Alanları ve Atatürkçülük, Sosyoloji Hafta
KAZANIMLAR
T.C. İnkılap Tarihi ve
Türk Dili ve Edebiyatı Atatürkçülük Sosyoloji
B.2. Yazacağı metnin türüne 3.4. Eğitim ve kültür alanında 47. Eğitimin toplumsal
göre konu, tema, ana düşünce, yapılan inkılapları ve gelişmeleri yaşamdaki önemini yorumlar.
amaç ve hedef kitleyi belirler. kavrar. Eğitim Geleceğimizdir.
Öğrencilere eğitimle ilgili “Bir
B.4. Yazacağı metni planlar. b. 1933 Üniversite
yıl sonrasıysa düşündüğün,
Reformu’ndan hareketle
B.5. Metin türüne özgü yapı tohum ek. On yıl sonrasıysa
Atatürk’ün bilimsel gelişme
özelliklerine uygun yazar. tasarladığın, ağaç dik.
ve kalkınmaya verdiği
Düşünüyorsan yüz yıl ötesini,
B.6. Metin türüne özgü dil ve önem vurgulanır.
halkı eğit.” sözü verilir.
anlatım özelliklerine uygun
yazar. Öğrenciler bu sözden hareketle
birey ve toplumsal açıdan
eğitimin önemini ve etkilerini
değerlendirir.
Ödev Konusu Türkiye’de Üniversite Reformu, Nazi Almanyası’ndan Türkiye’ye Sığınmış Alman Bilim
İnsanları
Amacı 1933 üniversite reformunu kavrayabilme ve Nazilerden kaçarak Türkiye’ye sığınmış Alman
bilim insanlarının bilimsel gelişmeye ve toplumsal yaşama katkılarını saptayabilme.
Genel Beceriler Bilgi Okuryazarlığı
Alan Becerisi Tarihsel Sorgulamaya Dayalı Araştırma, Eleştirel Düşünme
Açıklama 1933 yılı üniversite reformu ve Nazi Almanya’sından Türkiye’ye sığınmış Alman bilim
insanlarının ülkemizdeki bilimsel gelişmeye katkıları araştırılıp ["Anılarım" (Ernst E. Hir-
sch), "Boğaziçi'ne Sığınanlar" (Fritz Neumark), "Kader Birliği" (Philipp Schwartz)] öğren-
cilerden konuyla ilgili deneme yazmaları istenir. Denemelerin çeşitli araç ve yöntemlerle
(sınıf-okul panosu, dergi, gazete, sosyal medya vb.) paylaşılması sağlanır.
Yönerge 1. 1933 yılında Atatürk tarafından gerçekleştirilen üniversite reformunu (Kimlerin öncü-
lüğünde başlatılmıştır? Üniversite reformu doğrultusunda hangi çalışmalar yapılmış-
tır?) genel ağda araştırınız.
2. 1933-1950 yılları arasında Nazilerden kaçarak Türkiye’ye sığınmış Alman bilim in-
sanlarının kimler olduğunu araştırıp önemli katkıları olanlardan 20 kişilik kısa bir liste
hazırlayınız.
3. Bu bilim insanlarının ülkemizdeki bilimsel gelişmeye katkılarını araştırınız.
4. Topladığınız verilerle birlikte eğitimin toplumsal hayata etkisini de vurgulayan bir
deneme yazınız.
5. Çalışmanızı çeşitli araç ve yöntemlerle (Sınıf-okul panosu, dergi, gazete, sosyal
medya vb.) paylaşınız.
Ölçme ve Ek 6 Dereceleme Ölçeği
Değerlendirme
64