Page 64 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 64

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü




                Disiplin    Türk Dili ve Edebiyatı, T.C. İnkılap Tarihi          3
         12.3                                                           Süre                Bireysel
                Alanları    ve Atatürkçülük, Sosyoloji                         Hafta

                                                KAZANIMLAR


                                             T.C. İnkılap Tarihi ve
               Türk Dili ve Edebiyatı        Atatürkçülük                   Sosyoloji
             B.2. Yazacağı metnin türüne    3.4. Eğitim ve kültür alanında   47. Eğitimin toplumsal
             göre konu, tema, ana düşünce,   yapılan inkılapları ve gelişmeleri   yaşamdaki önemini yorumlar.
             amaç ve hedef kitleyi belirler.  kavrar.                     Eğitim Geleceğimizdir.
                                                                          Öğrencilere eğitimle ilgili “Bir
             B.4. Yazacağı metni planlar.    b. 1933 Üniversite
                                                                          yıl sonrasıysa düşündüğün,
                                               Reformu’ndan hareketle
             B.5. Metin türüne özgü yapı                                  tohum ek. On yıl sonrasıysa
                                               Atatürk’ün bilimsel gelişme
             özelliklerine uygun yazar.                                   tasarladığın, ağaç dik.
                                               ve kalkınmaya verdiği
                                                                          Düşünüyorsan yüz yıl ötesini,
             B.6. Metin türüne özgü dil ve     önem vurgulanır.
                                                                          halkı eğit.” sözü verilir.
             anlatım özelliklerine uygun
             yazar.                                                       Öğrenciler bu sözden hareketle
                                                                          birey ve toplumsal açıdan
                                                                          eğitimin önemini ve etkilerini
                                                                          değerlendirir.
             Ödev Konusu     Türkiye’de Üniversite Reformu, Nazi Almanyası’ndan Türkiye’ye Sığınmış Alman Bilim
                             İnsanları
             Amacı           1933 üniversite reformunu kavrayabilme ve Nazilerden kaçarak Türkiye’ye sığınmış Alman
                             bilim insanlarının bilimsel gelişmeye ve toplumsal yaşama katkılarını saptayabilme.
             Genel Beceriler  Bilgi Okuryazarlığı

             Alan Becerisi   Tarihsel Sorgulamaya Dayalı Araştırma, Eleştirel Düşünme
             Açıklama        1933 yılı üniversite reformu ve Nazi Almanya’sından Türkiye’ye sığınmış Alman bilim
                             insanlarının ülkemizdeki bilimsel gelişmeye katkıları araştırılıp ["Anılarım" (Ernst E. Hir-
                             sch), "Boğaziçi'ne Sığınanlar" (Fritz Neumark), "Kader Birliği" (Philipp Schwartz)] öğren-
                             cilerden konuyla ilgili deneme yazmaları istenir. Denemelerin çeşitli araç ve yöntemlerle
                             (sınıf-okul panosu, dergi, gazete, sosyal medya vb.) paylaşılması sağlanır.
             Yönerge           1.  1933 yılında Atatürk tarafından gerçekleştirilen üniversite reformunu (Kimlerin öncü-
                                 lüğünde başlatılmıştır? Üniversite reformu doğrultusunda hangi çalışmalar yapılmış-
                                 tır?) genel ağda araştırınız.
                               2.  1933-1950 yılları arasında Nazilerden kaçarak Türkiye’ye sığınmış Alman bilim in-
                                 sanlarının kimler olduğunu araştırıp önemli katkıları olanlardan 20 kişilik kısa bir liste
                                 hazırlayınız.
                               3.  Bu bilim insanlarının ülkemizdeki bilimsel gelişmeye katkılarını araştırınız.
                               4.  Topladığınız verilerle birlikte eğitimin toplumsal hayata etkisini de vurgulayan bir
                                 deneme yazınız.
                               5.  Çalışmanızı çeşitli araç ve yöntemlerle (Sınıf-okul panosu, dergi, gazete, sosyal
                                 medya vb.) paylaşınız.
             Ölçme ve        Ek 6 Dereceleme Ölçeği
             Değerlendirme











           64
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69