Page 69 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 69
Disiplinler Arası Ödev Rehberi
Disiplin 3 Grup
12.7 Coğrafya, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Süre
Alanları Hafta Çalışması
KAZANIMLAR
Coğrafya T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
12.3.5. Türk kültür bölgeleri ile ülkemiz arasındaki 8.2.1990 sonrasında meydana gelen siyasi
tarihî ve kültürel bağları açıklar. gelişmeleri Türkiye’ye etkileri ve dünya siyasi
konjonktürü bağlamında analiz eder.
Kültür havzamızı oluşturan Türkistan, Kafkasya,
Balkanlar, Ortadoğu ve Kuzey Afrika ile ülkemiz a. SSCB’nin dağılması ile bağımsızlığını
arasındaki tarihî ve kültürel etkileşime yer verilir. kazanan Türk cumhuriyetlerine (Azerbaycan,
Özbekistan, Kazakistan, Kırgızistan,
Türkmenistan) yönelik kurulan kuruluşlara
(TİKA, Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar
Başkanlığı, TÜRKSOY ve Yunus Emre
Enstitüsü) ve bu kuruluşların faaliyetlerine
kısaca değinilir.
Ödev Konusu TİKA (Türk İş Birliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı) Yurt Dışı Türkler ve Akraba
Topluluklar Başkanlığı (YTB), TÜRKSOY (Uluslarası Türk Kültürü Teşkilatı) ve Yunus
Emre Enstitüsünün Faaliyetleri
Amacı Türk kültür bölgeleri ile ülkemiz arasındaki tarihî ve kültürel bağları kurulan
kuruluşlar yoluyla açıklayabilme.
Genel Beceriler Kültürler Arası İletişim
Alan Becerisi Değişim ve Sürekliliği Algılama, Harita Becerisi, Değişim ve Sürekliliği Algılama Beceri-
si, Tarihsel Analiz ve Yorum Becerisi, Tarihsel Empati
Açıklama Öncelikle dört farklı öğrenciye bu kuruluşlardan biri ödev olarak verilir. Kendilerine verilen
kuruluş ile ilgili web sitesini ziyaret etmeleri istenir.( https://www.tika.gov.tr, https://www.
yee.org.tr, https://www.turksoy.org, https://www.ytb.gov.tr ) Öğrenciler, yönerge doğrul-
tusunda kendilerine ödev olarak verilen kuruluş ile ilgili araştırma yaparlar. Elde ettikleri
bilgileri yazılı hâle getirdikten sonra sınıfta sunarlar ve daha sonra bu bilgileri panoda
sergilerler.
Yönerge Aşağıdaki sorulardan hareketle çalışmanızı gerçekleştiriniz. Çalışmalarınızı raporlaştıra-
rak sınıfta paylaşınız ve sınıf panosunda sergileyiniz.
I.Öğrenci
• TİKA’nın kordinatörlüklerini gösteren haritayı inceleyerek şubelerin en çok hangi
bölgelerde yoğunlaştığını tespit ediniz. Bunun nedenleri hakkında neler söyleyebi-
lirsiniz?
• TİKA’nın 2021 yılı Faaliyet Raporu’nu aşağıdaki sorulara göre inceleyerek
1. TİKA’nın misyon ve vizyonu nedir?
2. TİKA'nın Türk kültürünü geliştirmek üzere yaptığı hangi faaliyetler (5 faaliyet
yeterli) daha dikkat çekiciydi? Neden?
3. Siz nasıl bir faaliyet tasarlardınız? Amacı ne olurdu?
69