Page 69 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 69

Disiplinler Arası Ödev Rehberi




                Disiplin                                                          3           Grup
         12.7               Coğrafya, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük  Süre
                Alanları                                                        Hafta      Çalışması

                                                KAZANIMLAR

               Coğrafya                                     T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

             12.3.5. Türk kültür bölgeleri ile ülkemiz arasındaki   8.2.1990 sonrasında meydana gelen siyasi
             tarihî ve kültürel bağları açıklar.           gelişmeleri Türkiye’ye etkileri ve dünya siyasi
                                                           konjonktürü bağlamında analiz eder.
             Kültür havzamızı oluşturan Türkistan, Kafkasya,
             Balkanlar, Ortadoğu ve Kuzey Afrika ile ülkemiz   a. SSCB’nin dağılması ile bağımsızlığını
             arasındaki tarihî ve kültürel etkileşime yer verilir.  kazanan Türk cumhuriyetlerine (Azerbaycan,
                                                              Özbekistan, Kazakistan, Kırgızistan,
                                                              Türkmenistan) yönelik kurulan kuruluşlara
                                                              (TİKA, Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar
                                                              Başkanlığı, TÜRKSOY ve Yunus Emre
                                                              Enstitüsü) ve bu kuruluşların faaliyetlerine
                                                              kısaca değinilir.

             Ödev Konusu     TİKA (Türk İş Birliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı) Yurt Dışı Türkler ve Akraba
                             Topluluklar Başkanlığı (YTB), TÜRKSOY (Uluslarası Türk Kültürü Teşkilatı) ve Yunus
                             Emre Enstitüsünün Faaliyetleri
             Amacı           Türk kültür bölgeleri ile ülkemiz arasındaki tarihî ve kültürel bağları kurulan
                             kuruluşlar yoluyla açıklayabilme.
             Genel Beceriler  Kültürler Arası İletişim
             Alan Becerisi   Değişim ve Sürekliliği Algılama, Harita Becerisi, Değişim ve Sürekliliği Algılama Beceri-
                             si, Tarihsel Analiz ve Yorum Becerisi, Tarihsel Empati
             Açıklama        Öncelikle dört farklı öğrenciye bu kuruluşlardan biri ödev olarak verilir. Kendilerine verilen
                             kuruluş ile ilgili web sitesini ziyaret etmeleri istenir.( https://www.tika.gov.tr, https://www.
                             yee.org.tr, https://www.turksoy.org, https://www.ytb.gov.tr ) Öğrenciler, yönerge doğrul-
                             tusunda kendilerine ödev olarak verilen kuruluş ile ilgili araştırma yaparlar. Elde ettikleri
                             bilgileri yazılı hâle getirdikten sonra sınıfta sunarlar ve daha sonra bu bilgileri panoda
                             sergilerler.
             Yönerge         Aşağıdaki sorulardan hareketle çalışmanızı gerçekleştiriniz. Çalışmalarınızı raporlaştıra-
                             rak sınıfta paylaşınız ve sınıf panosunda sergileyiniz.
                             I.Öğrenci
                               •  TİKA’nın kordinatörlüklerini gösteren haritayı inceleyerek şubelerin en çok hangi
                                 bölgelerde yoğunlaştığını tespit ediniz. Bunun nedenleri hakkında neler söyleyebi-
                                 lirsiniz?
                               •  TİKA’nın 2021 yılı Faaliyet Raporu’nu aşağıdaki sorulara göre inceleyerek
                                 1. TİKA’nın misyon ve vizyonu nedir?
                                 2. TİKA'nın Türk kültürünü geliştirmek üzere yaptığı hangi faaliyetler (5 faaliyet
                                    yeterli) daha dikkat çekiciydi? Neden?
                                 3. Siz nasıl bir faaliyet tasarlardınız? Amacı ne olurdu?















                                                                                                   69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74