Page 67 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 67

Disiplinler Arası Ödev Rehberi




                Disiplin    Türk Dili ve Edebiyatı,                               3           Grup
        12.6                                                              Süre
                Alanları    T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük                 Hafta      Çalışması

                                                KAZANIMLAR

               Türk Dili ve Edebiyatı                       T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

             A.2.2. Metnin türünün ortaya çıkışı ve tarihsel   7.3. 1960’lardan itibaren Türkiye’de meydana
             dönem ile ilişkisini belirler.                gelen siyasi, ekonomik ve sosyo-kültürel
                                                           gelişmeleri analiz eder.
             Metin türlerinin ortaya çıkmasında sözlü ve yazılı
             kültürün, toplumsal değişimlerin ve etkileşimlerin,
             basın yayın organlarının etkisi üzerinde durulur.
             A.2.12. Metinde edebiyat, sanat ve fikir akımlarının/
             anlayışlarının yansımalarını değerlendirir.
               b. Metnin; bağlı olduğu edebî dönem, akım,
                 gelenek, topluluk açısından değerlendirilmesi
                 ve/veya metinde görülen edebî, felsefi, estetik
                 anlayışın; diğer metinler veya yazarlarla
                 bağlantılarının/etkileşimlerinin belirlenmesi
                 sağlanır.
             C.1.4. Konuşma metnini planlar.

             C.1.5. Konuşma planına uygun olarak konuşma
             kartları hazırlar.
             C.1.6. Konuşmasında yararlanacağı görsel ve
             işitsel araçları hazırlar.


             Ödev Konusu       1.  1960 Sonrası Toplumcu Eğilimleri Yansıtan Şiir Örneklerinden Şiir Dinletisi
                               2. 1960 Sonrası Küçürek (Minimal) Hikâye Örneklerinden Dramatize
             Amacı           1960 sonrası siyasi gelişmelerin edebiyata olan etkisini açıklayabilme.
             Genel Beceriler  Yaratıcı Düşünme ve İnovasyon Becerisi, İş Birliği, Takım Çalışması ve Liderlik Becerisi

             Alan Becerisi   Yaratıcı Düşünme, Tarihsel Empati
             Açıklama        Ödev, Türk Dili ve Edebiyatı ve T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük derslerinin kazanımı
                             işlendikten sonra verilebilir. Öğretmen iki ödevden birini veya her ikisini de öğrencilerine
                             ödev olarak verebilir. Bu ödevin istekli öğrencilere verilmesi önerilir. Öğrenciler 5 kişiden
                             oluşan bir grup oluşturur. Öğrenciler, şiir dinletisi ve/veya dramatize ettikleri hikâye
                             örneklerini yazılı hâle getirerek öğretmene teslim edeceklerdir.
             Yönerge           1. Ödev: Şiir dinletisi
                                  - 1960 Dönemi sonrası şiire damgasını vuran toplumcu şiirin özelliklerini araştırınız.
                                  - Toplumsal şiirin öncülerinden (Nazım Hikmet, İsmet Özel, Süreyya Berfe, Refik
                                 Durbaş, Can Yücel, İbrahim Abdülkadir Meriçboyu, Necati Cumalı, Gülten Akın,
                                 Hasan Hüseyin Korkmazgil, Metin Eloğlu, Şükran Kurdakul) seçeceğiniz beş şairin
                                 beş şiirinden oluşan bir şiir dinletisi hazırlayınız.
                                 •  Hazırladığınız şiir dinletisini sınıfta arkadaşlarınız ile paylaşınız.
                                 •  Öğrendiklerinizden yola çıkarak siz de bir toplumcu şiir yazınız.
                                 •  Şiirinizi ve şiir dinletisi için hazırladığınız dosyayı öğretmene teslim ediniz.

                               2. Ödev: Küçürek hikâye örneğinden dramatize edilecek oyun
                                 •  Küçürek (minimal) hikâye nedir? Özellikleri nelerdir?





                                                                                                   67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72