Page 5 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 5

Disiplinler Arası Ödev Rehberi



            konularda daha zengin bir anlayış sunmaktadır. Disiplinler arası öğretimin disipliner öğretimle
            uyum içinde ele alınması önemlidir (Karakuş ve Aslan, 2016).
            Gürkan (2015, s.68) tarafından disiplinler arası yaklaşımla kurulan ilişkinin bazı temel özellikle-
            rinin olduğu ifade edilmiştir:
                •  Birden fazla disiplinin seçilmesi,
                •  Seçilen disiplinin diğer disiplin/disiplinlerin doğasına uyumlu olması,
                •  Merkeze alınan bir tema, kavram, problem ya da becerinin olması,
                •  Disiplinlerin ortak yönlerinin olması.

            Disiplinler arası öğretimin pek çok yararı olduğu belirtilmektedir (Erickson, 1995; Jacobs, 1989;
            Özkök, 2005).

                •  Problem çözme, eleştirel düşünme ve bilgi okuryazarlığı gibi genel becerilerin
                    kazandırılması kolaylaşır.
                •  Konuların farklı bakış açılarıyla değerlendirilmesine fırsat tanır.
                •  İlgi çekicidir ve motivasyonu artırmada etkilidir.
                •  Konunun kolay anlaşılabilmesi ve iyi hatırlanabilmesini sağlar.
                •  Öğrencilerin öğrendiği bilgileri hayata uygulayabileceğini görmeleri derslere katılımda
                istekli olmalarına yardımcı olur.






               B     ÇALIŞMANIN AMACI




            Disiplinler arası yaklaşımla gerçekleştirilen öğretimin çıktıları göz önünde bulundurulduğunda
            bu yaklaşıma göre öğretim materyallerinin hazırlanmasının önemi ve gerekliliği ortaya çıkmak-
            tadır. Bu gerekliliği yerine getirerek öğretim sürecine yansıtacak olan kişiler öğretmenlerdir. Öğ-
            retmenlere bu konuda rehberlik edecek, disiplinler arası yaklaşımda öğretmenlerin ihtiyaç duya-
            bileceği bilgileri içeren bir kılavuza sahip olmaları, öğretimin niteliğini artırabilmesi ve öğretimsel
            faaliyetlere ışık tutması açısından önemlidir.

            Disiplinler arası ödev rehberi hazırlarken birbiri ile bütünsel ilişkide olabilecek disiplinler bir ara-
            da alınmıştır. Bu nedenle, rehber iki bölüm olarak hazırlanmıştır. Disiplinler arası ödevlerin ha-
            zırlanmasında şu aşamalar izlenmiştir:
                1.  Kazanım taraması yapılması,
                2.  Ortak konunun belirlenmesi,

                3.  Konuyla ilgili beyin fırtınasının yapılması,
                4.  Konuyla ilgili araştırmanın yapılması,
                5.  Ödev sorularının hazırlanması,
                6.  Sorularda genel becerilerin işe koşulması,
                7.  Ödevlerin uygunluğuyla ilgili görüş alınması.






                                                                                                    5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10