Page 42 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 42
9. HOŞ GELDİNİZ YEMEĞİ 120 dk. (öğle yemeği zamanı)
Hazırlık ve 9. sınıf öğrencilerinin büyük sınıflarla tanışmalarını ve kaynaşmalarını
Amaç
sağlamak
Plastik tabak, kaşık ve bardak, herkese yetecek kadar yiyecek ve içecek, müzik
Malzeme
sistemi
HAZIRLIK
• Okul Aile Birliği ile işbirliği yapma: Bu etkinliğin uygulanmasında Okul Aile Birliği ile iş-
birliği yapmanız oldukça kolaylaştırıcı olacaktır. Etkinlik öncesinde Okul Aile Birliği’nden
mekânın hazırlanması, yemeklerin ve servis malzemelerinin temin edilmesi gibi konularda
destek alabilirsiniz.
• Etkinlik gününün belirlenmesi: Büyük sınıflar da bu etkinliğe dâhil olacakları için okulun
açıldığı ilk haftanın bir günü, bu etkinlik için uygun olacaktır.
• Öğrenci liderlerinin belirlenmesi ve hazırlanması: Üst sınıflardaki her sınıftan bir kız ve
bir erkek öğrenci lideri seçin. Bu sayı hazırlık ve 9. sınıf mevcutlarına göre artırılabilir; ancak
eşit sayıda kız ve erkek lider olduğundan emin olun. Seçeceğiniz öğrencilerin akademik
başarılarının yüksek olması bir ölçüt teşkil etmemelidir. Burada önemli olan seçeceğiniz
öğrencilerin belirli becerilere ve özelliklere sahip öğrenciler olmasıdır. Öğrenci liderlerinizi
etkili iletişim becerileri, sorun çözme becerileri, arkadaş edinme becerileri yüksek, yardım-
sever, sorumluluk alabilen ve dışa dönük öğrenciler arasından seçmeye özen gösterin.
Öğrenci seçiminden sonra öğrencilere ne amaçla onları seçtiğinizi anlatın ve“Öğrenci Lide-
ri” olmak isteyip istemediklerini sorun. Gönüllü olmayanların yerine başka öğrenciler seçin.
Tüm üst sınıflara bilgi vererek, hazırlık ve 9. sınıflarla kaynaşmak üzere böyle bir yemek
düzenlendiğini, sadece öğrenci liderlerinin değil, herkesin bir sorumluluğu olduğunu ve
onlardan yardım istediğinizi söyleyin. Onlardan, candan ve yardımsever bir biçimde hazır-
lık ve 9. sınıf öğrencileriyle sohbet etmelerini ve varsa sorularına cevap vermelerini isteyin.
Öğretmene Not
Üst sınıf öğrencileri okul veya öğretmenler hakkında olumsuz görüş ve düşüncelere sahip olabi-
lirler. Öğrenci liderleri ile yapacağınız toplantıda, varsa olumsuz düşüncelerini ele alın ve gerçek-
çi bir şekilde cevaplandırmaya çalışın. Bu düşüncelerin kişisel görüşleri olarak kabul edilebilece-
ğini, ancak yeni öğrencilere aktarmalarının doğru olmayacağını vurgulayın.
Öğrenci liderleriyle bir toplantı yaparak etkinliği detaylı bir biçimde planlayın. Kimin, neyi, ne
zaman, nasıl yapacağını ve neye ihtiyaç duyulduğunu belirleyin.
- Masa düzeni nasıl olacak? (Eskilerle yeniler nasıl oturacaklar?)
- Öğrenciler yemeklerini nasıl alacaklar?
- Müzik olursa müzikten kim sorumlu olacak?
- Birisi konuşma yapacak mı?
- Öğrenciler mekâna nasıl alınacaklar?
40