Page 37 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 37

“Şimdi yerlerimize dönelim ve elimizdeki kâğıdın arkasına bu tarifin kime ait olduğuna ilişkin tahminimizi
            yazalım.”

          ○  Daha sonra aşağıdaki yönergeyi vererek öğrencilerin tahminde bulundukları kişiler ile ta-
            nışmasını isteyin:


               “Şimdi tahminde bulunduğumuz kişinin yanına gidelim ve tahminimizin doğru olup olmadığını öğrenelim ve
            o kişiyle tanışalım. Eğer tahmininiz yanlışsa, o kişiyle tanıştıktan sonra tahmininizi yenileyerek doğru kişiyi
            bulmaya çalışın ve onunla da tanışın.”



             Öğretmene Not
             Fiziksel özelliklerin tartışma konusu yapılmasına kesinlikle izin vermeyin ve değerlendirme süre-
             cinde herkesin farklı özelliklere sahip olabileceğini ve her bir bireyin farklılıkları ile özel olduğunu
             özellikle vurgulayın.



              Bu etkinliği pansiyonda spor salonu, bahçe veya içerisinde yeteri kadar serbest alan olan çalışma
              salonunuzun bulunması durumunda uygulayabilirsiniz.



              DEĞERLENDİRME SORULARI
              Tahmininiz ilk seferde doğru muydu? Kaç kişi doğru tahmin etti?
              Kimler aradığı kişiyi kolayca buldu ve bunu nasıl yaptı?
              Gördüğünüz gibi herkes farklı özelliklere sahip, bu size neler hissettiriyor?
              Etkinlik süresince neler hissettiniz?






























                                                                     35
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42