Page 36 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 36

6. DEDEKTİF                                         40 dk.

          Amaç   Öğrencilerin birbirlerini tanımalarını sağlamak
                 Her katılımcı için iki parça kâğıt (A4 kâğıdını dörde katlayıp dört parçaya bölün),
          Malzeme
                 katılımcı sayısı kadar toplu iğne, bir kutu

          ○  Öğrencileriniz için hazır yaka kartı temin ettiyseniz, bir tanışma etkinliği yapacağınızı söy-
            leyerek bunları öğrencilerinize dağıtın. Hazır yaka kartları yoksa oturum öncesinden A4
            kâğıtlarını dört eşit parçaya bölerek öğrenci sayısı kadar küçük kâğıtlar elde edin. Öğrenci-
            lerinize bir tanışma etkinliği yapacağınızı söyleyin:


               “Haydi gelin birbirimizi tanıyalım ve bunu da eğlenceli bir biçimde yapalım. Öncelikle her birinize iki parça
            kâğıt ve bir toplu iğne dağıtacağım. Şimdi hepimiz isimlerimizi kâğıtlardan birisine yazalım ve yakamıza ilişti-
            relim. Herkes ismini yazdı mı?”


          ○  Şu yönergeyi verin:


               “Şimdi gelin dedektiflik oyunu oynayalım. Her birimiz birer detektifiz ve bizden istenen kişiyi bulmamız gere-
            kiyor. Elinizdeki kâğıda fiziksel görünüşümüze ait iki özellik yazacağız. Örneğin; kahverengi saçlar, kahverengi
            gözler gibi. Ya da kıvırcık saçlar, 40 numara ayaklar gibi. Dış görünüşünüze ait neyi istiyorsanız onu yazabilir-
            siniz. Ama biraz zor olsun olur mu?”


             Öğretmene Not
             •   Fiziksel görünüş bu dönemdeki öğrenciler için önemlidir. Bu nedenle öğrencilerin yazdığı ifadelerin
                nötr olmasına (örneğin “güzel saçlar” yerine “uzun kıvırcık saçlar” gibi) dikkat edin.
             •   Öğrencilerin fiziksel özellikler ile ilgili olarak olumsuz ifadeler kullanmamalarına özel önem gösterin.


          ○  Öğrencilerin çalışmalarına izin verin ve yönergeyi vermeye devam edin:


               “Şimdi ben sizlere sırayla bazı yönergeler vereceğim. Siz o yönergeleri yerine getirdikten sonra yanınızda-
            kilerle ya da grubunuzdakilerle tanışacaksınız. Başlayalım mı?”
          ○  Kendiniz de dâhil herkesin kutudan bir kâğıt çekmesini sağlayın ve yönergeyi vermeye
            devam edin:


               “Şimdi ayağa kalkıp sınıfta dolaşacağız ve elimizdeki kâğıdın kime ait olduğunu bulmaya çalışacağız. Ama birbirimizle hiç
            konuşmayacağız”.

          ○  Beş dakika konuşmadan serbestçe dolaşın ve yönergeyi tamamlayın:







          34
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41