Page 32 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 32
3. MÜZİKLİ BALONLAR 35 - 40 dk.
Amaç Öğrencilerin tanışmalarını ve kaynaşmalarını sağlamak
Katılımcı sayısı kadar balon, tahta kalemi ya da kalın uçlu keçeli kalem, hazır yaka
Malzeme kartları (Yoksa bunu A4 kâğıdı ve toplu iğneyle kendiniz yapabilirsiniz.) ve müzik
sistemi
○ Öğrencileriniz için hazır yaka kartı temin ettiyseniz, bir tanışma etkinliği yapacağınızı söyle-
yerek bunları öğrencilerinize dağıtın.
○ Hazır yaka kartları yoksa oturum öncesinde A4 kâğıtlarını altı eşit parçaya bölerek öğrenci
sayısı kadar küçük kâğıtlar elde edin.
○ Öğrencilerinize bir tanışma etkinliği yapacağınızı söyleyin:
“Hadi gelin birbirimizi tanıyalım ve bunu da eğlenceli bir biçimde yapalım. Öncelikle her birinize küçük bir kâğıt
ve bir toplu iğne dağıtacağım. Şimdi hepimiz isimlerimizi bu küçük kâğıtlara yazalım ve yakamıza iliştirelim.
Herkes ismini yazdı mı?”
○ Öğrencilerinizin her birine şişmemiş birer balon verin:
Şimdi sizlere dağıttığım bu balonları şişirmenizi ve üzerlerine isimlerinizi yazmanızı istiyorum. Herkes hazır mı?
○ Daha sonra müziği açarak şu yönergeyi verin:
Şimdi müzikle birlikte balonları havaya atacaksınız ve müzik çaldığı sürece onları yere düşürmemeye çalışa-
caksınız. Müziği durdurduğumda herkes bir balon yakalayacak ve üzerinde ismi yazılı arkadaşıyla gidip bir süre
sohbet edecek ve onu tanımaya çalışacak. Sonra tekrar müzik çaldığında balonları yeniden havaya atacağız ve
böyle devam edecek.
○ Şimdi müzikle birlikte balonları havaya atacaksınız ve müzik çaldığı sürece farklı balonlar
ile oynayarak onları yere düşürmemeye çalışacaksınız. Müziği durdurduğumda herkes bir
balon yakalayacak ve üzerinde ismi yazılı arkadaşıyla gidip bir süre sohbet edecek, onu
tanımaya çalışacak ve balonu arkadaşına verecek. Siz arkadaşınızın yanına gittiğinizde,
arkadaşınız kendi balonunda ismi yazan arkadaşınız ile tanışıyor olabilir. Bu durumda sizde
sohbete katılın. Sonra tekrar müzik çaldığında balonları yeniden havaya atacağız ve böyle
devam edecek.
30